آفتاب
نبوی در کنگره جامعه اسلامی مدیران:

دشمن تحمل دیدن مقاومت ملت ما را ندارد

دشمن تحمل دیدن مقاومت ملت ما را ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در فرهنگ اسلامی، صبر و مقاومت رمز پیروزی است و دشمن نمی تواند استقامت ملت ما را ببیند و تحمل آن را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (پنج شنبه) در نخستین کنگره سراسری جامعه اسلامی مدیران اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی، صبر و مقاومت رمز پیروزی است و دشمن نمی تواند استقامت ملت ما را ببیند و تحمل آن را ندارد.

نبوی با تاکید بر اینکه اگر جامعه مقاومت داشته باشد همواره برقرار می ماند، گفت: مدیران ما باید زمینه را برای حضور نسل جوانان تحصیل کرده در بازار کار فراهم کنند چرا که دیگر زمانِ ما گذشته و نوبت جوانان است که انقلاب را شکوفاتر کنند.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی ما باید شفاف باشد تا اعتماد مردم به مسئولان بیشتر شود، ادامه داد: برخی از دستگاه ها متاسفانه جلوی شفافیت را می گیرند چرا که این مسئله مانع اقدامات نامشروع آنان می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه مشکلات و موانع کشور به این برمی گردد که ما قانون خوب نداریم، گفت: متاسفانه ما در قانون گذاری وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهیم و گویا مسابقه ای است که هر روز یک قانون جدید تصویب کنیم.

وی اظهار داشت: ما قوانین متعارض زیادی داریم که تبدیل به کلاف سردرگمی شده است و این مسئله منشأ فساد در دستگاه های مختلف کشور شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کشور این است که نهادها و شوراهای مختلفی مبادرت به تصویب قوانین می کنند؛ در حالی که مرکز قانون گذاری کشور باید مشخص باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید سیستم محاسبه مالیاتی در کشور برقرار شود، تصریح کرد: اگر نظام مالیاتی ما به درستی انجام شود، درآمد مالیاتی کشور سه برابر می شود و از سوی دیگر باید از طریق این سیستم مانع از فرار مالیاتی شویم تا در جامعه اعتمادسازی صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت الکترونیک ما یکپارچه شود، قطعا شاهد شفافیت و حذف فساد از جامعه خواهیم بود.

کد N2009278

وبگردی