آفتاب

برگزاری کنفرانس "کدینگ رمزنگاری و محاسبات" در دانشگاه علم و صنعت

برگزاری کنفرانس "کدینگ رمزنگاری و محاسبات" در دانشگاه علم و صنعت

سومین کنفرانس "کدینگ رمزنگاری و محاسبات" از امروز، ۲۴ آبان ماه به مدت دو روز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی علائیان، دبیر کنفرانس بین‌المللی ترکیبیات، رمزنگاری و محاسبات گفت: این کنفرانس با هدف فراهم آوردن فرصت مناسب برای ارائه‌ آخرین دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های علمی، تبادل نظر اساتید و پژوهشگران در زمینه نظریه گراف، ترکیبیات، ریاضیات گسسته، کد و رمز و محاسبات در دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس با اهدافی همچون ارائه آخرین یافته‌های علمی و تبادل نظر محققان و پژوهشگران،  فرهنگ‌سازی علمی و گسترش مرزهای دانش و توجه به پژوهش‌های میان رشته‌ای برگزار می‌شود.

علائیان با بیان این­که محورهای اصلی کنفرانس، سه بخش ترکیبیات، رمزنگاری و محاسبات است، گفت: در بخش ترکیبیات، شامل پژوهش‌هایی در زمینه گراف، کد، طرح‌های ترکیبیاتی، درخت‌ها، مربع‌های لاتین و مشبکه ارائه می‌شود. همچنین در بخش رمزنگاری به مباحثی مانند مبانی ریاضی رمزنگاری، طراحی و تحلیل انواع رمزهای متقارن و نامتقارن، تحلیل سامانه‌های رمز، نهان‌نگاری، نهان‌کاوی، توابع چکیده‌ساز، پروتکل‌های رمزنگاری، امنیت، مدیریت کلید و بلاک‌چین پرداخته می‌شود. در بخش محاسبات نیز، مقالاتی در خصوص محاسبات عددی، ابری، کوانتومی، تصادفی، فازی، الگوریتمی و پیچیدگی محاسبات ارائه خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به این­که در این کنفرانس، امکان تبادل نظر و اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی و کاربردی آن‌ها پیرامون موضوعات فوق برای اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم است، افزود: با برگزاری این کنفرانس، امکان همکاری‌های بین دانشگاهی داخل و خارج فراهم می‌شود همانگونه که پس از برگزاری دو کنفرانس قبل، از همکاران برای عضویت در کمیته علمی مجلات خارجی مرتبط با ترکیبیات و رمزنگاری دعوت به عمل آمده است.

علائیان رمزگذاری را علم به‌روز، کاربردی و مورد نیاز کشور توصیف و تشریح کرد: معمولاً در تمام کشورها چنین است که دستاوردهای این علم را نمی‌توان آزادانه بیان کرد. این در حالی است که در کنفرانس، فرصتی برای ارائه آزادانه دستاوردها و توسعه این علم فراهم می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران توضیح داد: معمولاً هر کشوری فعالیت‌های خود را در عرصه رمزنگاری، به‌ویژه دستگاه‌های دفاعی، امنیتی و سیستم‌های بانکی به صورت محرمانه و تنها بین دانشمندان خود آن کشور انجام می‌دهد.

وی برخی دیگر از موارد کاربرد رمزنگاری را شبکه‌ها، موبایل‌ها و پیام‌رسان‌ها عنوان کرد و گفت: در این کنفرانس به‌ ویژه رمزنگاری را در حوزه ارز دیجیتال و بلاک‌ چین مدنظر قرار داده‌ایم.

علائیان همچنین از چاپ مقالات فارسی برگزیده در مجله علمی- پژوهشی علوم و فناوری‌های پدافند نوین و مجله ISC پدافند الکترونیکی و سایبری​ دانشگاه جامع امام حسین (ع) خبر داد و افزود: مقالات برگزیده انگلیسی نیز در یکی از مجلات معتبر به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام

کد N2009058

وبگردی