آفتاب

دستگیری موبایل قاپ‌های جوان پایتخت

دستگیری موبایل قاپ‌های جوان پایتخت

رییس کلانتری ۱۰۷ فلسطین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو مرد جوان که با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دو سارق جوان در گفتگویی از نحوه سرقت و چگونگی انتخاب افراد برای سرقت اینگونه بیان کردند؛ 

- خودت را معرفی کن 

داود هستم ۱۸ سال دارم دوستانم به من داوود دویستی (۲۰۰) میگن 

-چگونه شد که در این راه افتادی؟

من در یک خیاطی کار میکنم حدودا ۴ ماه قبل یکی از دوستانم به من گفت برای شرکت در قرعه کشی دوستانه پول نیاز دارم به من پیشنهاد داد ترک موتورش بشینم و به خیابان شریعتی برویم و راه و روش سرقت را یاد داد

-راه و روشت چگونه بود؟

این که کجا سرقت کنیم چه موبایلی را بقاپیم از چه کسی بقاپیم بعد دزدی از کدام راه ها فرار کنیم که گیر نکنیم و همین چیزها. روز اول که در خیابان شریعتی رفتیم یک گوشی j2 سامسونگ از مردی میان سال دزدیدم بعد ایرج کوشی را در خیابان مولوی ۴۰۰ هزار تومان به یک مالخر فروخت و نصف پول را به من داد 

- الان ایرج کجاست؟

من همان یک بار با ایرج به دزدی رفتم بعد ان روز ایرج دستگیر شد و الان زندان است 

پول مفت به من مزه کرده بود تصمیم گرفتم خودم جای ایرج را بگیرم 

پیش یکی از دوستانم رفتم تو محل همه بهش میگفتند امید موتوری دست فرمون خوبی داشت بهش پیشنهاد کردم اون هم قبول کرد. ما از کسانی که سرشان در گوشیشان بود دزدی میکردیم و بیشتر از مرد ها 

-چرا مردها؟

چون دلم نمیخواست از زن ها سرقت کنم زیرا خودم خواهر و مادر دارم. بیشتر در  تقاطع ها کمین میکردم و در یک لحظه گوشی طرف را می قاپیدم و بعد فرار میکردم و گوشی را به مالخر می فروختم حدودا ۴۰۰ تومان هر گوشی. نصف خودم نصف امید نفری ۲۰۰هزار تومان.

- پس برای همین داوود دویستی صدات میکنند؟ 

بله

- چطور شد دستگیر شدی؟

در خیابان شریعتی بودیم ک یه گوشی iphone  زدیم غافل از اینکه پلیس کمین کرده برای ما. تعقیبمان کردند همه راه هارا بسته بودند که گیر افتادیم.

-هر حرفی داری بگو 

من پدر زحمت کشی دارم مادرم هم خیلی برای من تلاش کرد دو برادر بزرگتر و یک خواهر و برادر کوچکتر از خودم دارم نمیدانم چطوری باید توی صورتشان نگاه کنم جز شرمندگی چیزی برایم نمانده است. خجالت میکشم هربلایی سرم امد برای رفیق بازیم بوده است.

در تشریح این خبر سرهنگ علیرضا علیزاده افزود: این دونفر سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و در فرصتی کوتاه اقدام به قاپ زنی تلفن همراه شهروندان می کردند.

وی افزود: در این خصوص ۲۵ نفر از شهروندان سارقان دستگیر شده را شناسایی کرده اند و پرونده مربوطه به جهت سیر مراحل به مرجع قضایی منعکس شده است.

کد N2008681

وبگردی