آفتاب
تفاهم نامه امضا شد؛

همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با دانشگاه های کشور آذربایجان

همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با دانشگاه های کشور آذربایجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از توسعه همکاری های مشترک علمی و پژوهشی این دانشگاه با دانشگاه های کشور آذربایجان خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری با تشریح اهداف و چشم انداز سفر هیات اعزامی به کشور آذربایجان گفت: این سفر با هدف بررسی ظرفیت همکاری های علمی و در نظر گرفتن جغرافیای فرهنگی و منطقه ای و زمینه سازی برای مبادلات علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و درمانی صورت پذیرفت.

اخوان اکبری توسعه همکاری های علمی و پژوهشی و درمانی طرفین را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی خصوصاً حوزه های پزشکی و درمانی کشور در جهان و منطقه، در ابتدای سفر با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران نشست هماهنگی و توجیهی با سفیر ایران در باکو صورت گرفت و زمینه های همکاری و مناسبات مشترک مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی به موضوعات مورد تفاهم با دو دانشگاه شهر باکو کشور آذربایجان، اشاره کرد و گفت: در این سفر زمینه همکاری با عقد تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از یک طرف و دانشگاه های خزر و دانشگاه طب باکو منعقد و به امضاء طرفین رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: هیات اعزامی در نشست های جداگانه ای با روسای دانشگاه های خزر و رئیس دانشگاه طب باکو موارد همکاری فی مابین را مورد رایزنی قرار داده و تصمیمات لازم در خصوص پذیرش دانشجوی مشترک در مقطع کارشناسی ارشد، همچنین اجرای طرح های مشترک تحقیقاتی و انتشار مجله علمی مشترک اتخاذ و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی از بازدید هیات اعزامی از بیمارستان آموزشی، بخش آناتومی و کلینیک دندانپزشکی دانشگاه طب باکو خبر داد و گفت: از اهداف دیگر سفر بررسی وضعیت و ارزیابی زیرساختهای آموزشی و درمانی دانشگاه های کشور آذربایجان و نحوه همکاری مشترک در حوزه های درمانی فی مابین بود. 

اخوان اکبری افزود: خوشبختانه بستر لازم جهت توسعه همکاری های پزشکی و درمانی در هر دو طرف مهیا است و جای امید است طی این تفاهم نامه ها همکاری های درمانی نیز توسعه یابد.

وی با تاکید براینکه زیر ساختهای مناسبی در حوزه گردشگری سلامت و توریسم درمانی در استان اردبیل وجود دارد، خاطر نشان کرد: قدم هایی که با عقد تفاهم نامه دو جانبه برداشته شده می تواند سرآغازی برای توسعه همکاری ها در حوزه اقتصاد سلامت باشد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: دانشگاه در جهت معرفی و شناساندن پتانسیل موجود در خصوص موضوعات آب درمانی و ایجاد دانشکده و رشته آب درمانی در آینده نزدیک مسیری روشن برای فعالیت های درآمدزا با جذب توریسم و فراهم آوری گردشگری سلامت ترسیم خواهد کرد و لزوم ایجاد دهکده سلامت در استان از ضروریات منطقه است.

کد N2008497

وبگردی