آفتاب

بررسی ساختار جدید ناجا

بررسی ساختار جدید ناجا

فرمانده نیروی انتظامی از بررسی ساختار جدید در این نیرو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در بازدید از مجموعه ستادی پلیس پایتخت و دیدار رؤسا و پلیس‌های تخصصی اظهارکرد: امروز مدیر مورد وثوق و اعتماد مردم است امروز مردم پلیس را مرجع خود می‌دانند و ارتباطشان با این نیرو افزایش پیدا کرده که این نشان می‌دهد پلیس دارای یک پویایی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی پلیس پایتخت در روزهای گذشته گفت: تامین امنیت مراسم جاماندگان اربعین در تهران بزرگ که با حضور بیش از دو میلیون نفر از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد جزو اقدامات خوبی بود که از سوی پلیس انجام شد که خوشبختانه این مراسم بدون کوچکترین مشکل امنیتی برگزار شد.

سردار اشتری با بیان اینکه اراده برای برخورد با هرگونه هنجارشکنی و قانون گریزی وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ امروز هیچ نقطه‌ای از تهران نیست که بگوییم پلیس اشرافی بر آن ندارد یا این که گروههایی باشند که به طور دائم در آن نقطه اقدام به آزار و اذیت مردم کنند و پلیس با آنان مقابله نکرده باشد. دیگر چنین چیزهایی وجود ندارد البته ممکن است در برخی از نقاط به صورت موردی مساله‌ای رخ داده و از سوی مردم به پلیس گزارش شود اما این که در یک نقطه برای همیشه یک بی نظمی وجود داشته باشد این طور نیست و این جزو افتخارات ناجا است.

وی با اشاره به تردد روزانه بیش از ۱۲ میلیون نفر در تهران اظهار کرد: این جزو اختیارات پلیس پایتخت است که امنیت را به خوبی در مناطق مختلف شهر برقرار کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس پایتخت در نظارت ستادی نیز رشد قابل قبولی داشته است، خاطرنشان کرد: امنیت در تهران برای ما بسیار مهم است. امنیت در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و .... باید ارتقاء یابد که خوشبختانه پلیس بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها در حوزه‌های مختلف این کار را انجام داده است البته ممکن است مشکلات نیز وجود داشته باشد که باید آن را حل کنیم.

فرمانده ناجا برخورد با معتادان وخرده فروشان مواد مخدر را نیز یکی از اولویت‌های پلیس برشمرد و گفت: یکی از مواردی که مردم نیز درخواست زیادی برای آن دارند برخورد با معتادان متجاهر است ما گزارش‌های زیادی در این خصوص دریافت کردیم و با تمام توان در این زمینه حضور داریم البته علاوه بر برخورد با معتادان متجاهر ، شناسایی باندهای توزیع کننده مواد مخدر و سوداگران مرگ نیز  جزو اولویت‌هایمان است که حتما بدون اغماض با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان این که در زمینه برخورد با معتادان متجاهر دیگر دستگاهها نیز باید حضور داشته باشند تصریح کرد: پلیس می‌تواند طی ۴۸ ساعت اقدام به شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر کند اما آنها باید به محل‌های مربوطه تحویل داده شوند و لازم است در این زمینه شهرداری‌ها و مسئولان و مراکز مختلف اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. بنابراین زمانی که محل‌های مناسب برای ما تعبیه شود ما می‌توانیم اقدامات خود را طی ۴۸ ساعت در کشور انجام دهیم.

سردار اشتری با اشاره به مساله‌ ترافیک در تهران و دیگر کلانشهرها اظهار کرد: یکی ازاولویت‌هایمان حل مشکلات و مسائل ترافیکی است و در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و با اقداماتی که انجام شده توانستیم تلفات را کاهش دهیم اما این موارد ما را راضی نمی‌کند و حتی یک کشته نیز از نظر ما زیاد است و ما باید از تکنولوژی روز و ظرفیت و امکانات دیگر دستگاهها نیز برای رصد و مدیریت ترافیک استفاده کنیم که البته افتتاح مرکز مانیتورینگ ترافیک تهران از جمله این اقدامات است.

فر مانده ناجا تصریح کرد: البته شاهد این هستیم که هر سال تردد و تعداد خودروها افزایش می‌یابد و بعضا با یک بارندگی نیز مشکلاتی در ترافیک ایجاد می‌شود اما خوشبختانه با برنامه ریزی توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات را افزایش دهیم.ضمن اینکه پیشنهادهایی را به دستگاههای مختلف داده‌ایم که امیدواریم با کمک آنها بتوانیم به موقعیت بهتری رسیده و رضایت مردم را اخذ کنیم.

سردار اشتری یکی دیگر از اولویت های ناجا در سال ۹۷ را حرفه‌ای شدن پلیس اعلام کرد و گفت: حرفه‌ای شدن پلیس  و همکارانمان جزو اولویت‌ها است که از طریق آموزش ها انجام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی به وقایع بازار سکه و ارز اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی مخلان نظم اقتصادی در کشور اولویت دیگر ما بود و پلیس بعد از اتفاقاتی که در بازار ارز رخ داد جزو مجموعه‌های پیش تاز بوده و اقدامات ما سبب شد تا دو نفر از مخلان نظم و امنیت که از سوی پلیس شناسایی شده بودند صبح امروز اعدام شوند.

وی اضافه کرد: در این حوزه ما موفقیت‌هایی داشتیم و البته کسانی که امروز هم باعث اذیت و سود جویی از مردم شدند و برای آنها نگرانی در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کنند باید بدانند که با هماهنگی دستگاه قضایی گامهای موثری در برخورد با آنان برخواهیم داشت.

فرمانده ناجا با بیان این که ناجا یک مجموعه اجتماعی محور است تصریح کرد: ماموریت های ناجا جدا از مردم نیست به طوری که در هفت ماهه امسال بیش از ۷ میلیون تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ برقرار شده که البته بخشی از آن نیز مربوط به وظایف ناجا نبوده؛ اما برقراری ماهانه به طور متوسط یک میلیون تماس با ناجا نشان می‌دهد که ارتباط تعریف شده‌ای میان مردم و پلیس وجود دارد.

فرمانده ناجا در پایان به ساختار جدید ناجا اشاره کرد و گفت: ساختار جدید نیروی انتظامی جزو اولویت‌های ما است که در حال بررسی آن هستیم تا آن را به ستاد کل ارائه داده و پس از اخذ موافقت‌های لازم آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام

کد N2008383

وبگردی