آفتاب
سردار غیب پرور:

نباید از جنگ روانی دشمن غافل شد

نباید از جنگ روانی دشمن غافل شد

همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران جنگ روانی و تبلیغاتی به راه انداخته اند که نباید نسبت به آن غفلت و کوتاهی کرد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور در نشست خبری که در حاشیه کنگره سه هزار شهید استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه بزرگترین تحریم ها جنگ روانی دشمن است، افزود: آمریکایی ها بخش مهمی از اقدمات خود را بر جنگ روانی و رسانه ای متمرکز کرده اند و ما باید مراقب بوده و با پرهیز از یک کلاغ و چهل کلاغ به جنگ روانی دشمن دامن نزنیم.

وی اضافه کرد: ملت ایران شرایط بسیار سخت تری از مقطع کنونی را در ۴۰ سال گذشته سپری کرده اند و بدون شک این دوران نیز سپری شده و آینده فوق العاده درخشان، با نشاط و تعالی پیش روی همه ملت ایران خواهد بود.

سردار غیب پرور گفت: دشمنان از ایران اسلامی سیلی خورده اند و تلاش می کنند با طراحی نقشه های مختلف از قبیل جنگ اقتصادی به اهداف شوم خود دست یابند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید برای دفع نقشه های دشمنان و جلوگیری از آسیب پذیری کشور وارد عمل شد و با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های دخلی به مقابله با جنگ اقتصادی رفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امور بسیج با اشاره به میزان آمادگی کشور در برابر تهدیدهای دشمنان، افزود: آمادگی کشور در جهات مختلف دفاعی، فرهنگی و استواری پایه های اجتماعی به گونه ای است که اگر دشمن تا کنون می توانست کاری انجام دهد اقدام کرده بود.

  • مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم در ۱۳ آبان امسال، گفت: عامل اصلی تعیین کننده ارتباط ایران با استکبار جهانی مردم هستند و ملت ایران آخرین پیام و حرف خود را در ۱۳ آبان امسال به جهان مخابره کردند.

این مسئول افزود: ملت شریف ایران در این مقطع حساس بیش از پیش به اهداف دشمنان به خوبی پی برده اند و به همین دلیل در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار بیش از سالهای گذشته حضور یافتند.

سردار غیب پرور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به میزان اثر بخشی یادواره ها و اجلاسیه های شهدا، گفت: شهدا جامعه را در برابر آسیب های اجتماعی واکسینه می کنند آنگونه که افراد خود را در برابر انواع بیماری ها باید واکسینه کنند.

وی با بیان اینکه شهدا گنجینه معنوی ملت و عامل بقای انقلاب اسلامی هستند، افزود: اگر دایما این عزیزان را در چرخه گفتمان، اندیشه و تفکر قرار داده و در تعاملات اجتماعی و برنامه ریزی های آینده از راه، منش و تفکر شهدا بهره ببریم حتما آینده کشور تضمین خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی ملتی شهید پرور است و برخلاف آمریکا و رژیم صهیونسیتی از شهادت و کشته شدن ترسی ندارد، خاطر نشان کرد: ملت ایران از زمزم زلال عاشورا رفع عطش می کنند و این همان ثروت بی بدیل و ممتاز ملت ایران در عالم است که باید قدر آن را بیشتر دانست.

وی با بیان اینکه امروز جنگ رسانه ای در جهان مطرح است و باید بیشتر به رسانه ها توجه کرد، افزود: غفلت از این موضوع خسرانی به دنبال دارد که جبران آن آسان نخواهد بود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در قسمت دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح های اعتلای بسیج، گفت: از حدود ۳۰ طرح اعتلا ۹ طرح تصویب و اجرایی شده است که برخی از آنها در آینده به نتیجه می رسند و امیدواریم به وسیله این طرح ها به روزآمدی بسیج کمک کنیم.

سردار غیب پرور یادآور شد: این طرح ها در بخش های مختلف تهیه و تصویب شده اند که به عنوان مثال طرح های کشاورزی آن موجب احیای کشاورزی ۴۰ هزار روستای کشور در مدت چهار سال خواهد شد و تحول و انقلابی بزرگ را در این زمینه در پی دارد.

کد N2008133

وبگردی