آفتاب

از انتخاب شهردار تهران تا جزییات کودک آزاری در ولنجک

از انتخاب شهردار تهران تا جزییات کودک آزاری در ولنجک

"همه امکانات و دوربین‌ها برای اجرای طرح «کاهش» آماده است، نامه‌نگاری کلانتری با وزیرکشور درباره یک طرح بلاتکلیف، دریافت «پول» بابت هزینه‌های متفرقه مدارس تخلف است، دستگیری ۱۳۰ دلال ارز و باند جعل سکه در تهران، قیمت داروهای پیوند کاهش یافت، جزییاتی از کودک آزاری در ولنجک و اسامی عجیب غریب در شناسنامه‌های ایرانی" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین  اخبار اجتماعی  ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

همه امکانات و دوربین‌ها برای اجرای طرح "کاهش" آماده است

 سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه همه امکانات و دوربین‌ها برای اجرای طرح کاهش و اعمال جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی آماده است، گفت: تنها به دلیل حجم صف‌ها در مراکز معاینه فنی تصمیم گرفتیم به مردم فرصت دهیم تا نسبت به اخذ برگه معاینه فنی اقدام کنند و زمانی که این صف‌ها کم شود آغاز طرح کاهش اعلام خواهد شد.

از سرانجام "اورژانس ریلی پایتخت" تا درخواستی اورژانسی از شهرداری تهران

دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور، توسعه اورژانس هوایی در تهران را نیازمند کمک شهرداری دانست و گفت: پایگاه اورژانس هوایی تهران در حال توسعه است. 

وی همچنین افزود: با متروی تهران و سازمان پدافند غیر عامل نیز به توافق رسیده‌ایم که برای برخی بیمارستان‌ها که مرکز تروما محسوب می‌شوند، بتوانیم از ظرفیت مترو استفاده کنیم؛ زیرا بیمارستان‌های ما وسط شهر قرار دارند و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تونل بزنیم تا بتوانیم از این طریق مصدومان را منتقل کنیم.

نامه‌نگاری کلانتری با وزیرکشور درباره یک طرح بلاتکلیف

در پی ارسال نامه پلیس به وزارت کشور برای «تعویق دو ماهه» در اجرای مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ)، رئیس مرکز ملی هوا از واکنش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این درخواست خبر داد و گفت: طرح کاهش علاوه بر تهران باید در سایر کلانشهرها نیز اجرایی شود.

مسعود زندی، رئیس مرکز ملی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به‌طور قطع طرح کاهش باعث مراجعه تمامی مالکان خودرو به مراکز معاینه فنی به منظور دریافت برگه معاینه فنی می‌شود، در مورد اثرات محیط زیستی طرح کاهش معتقد است که با توجه به افزایش مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی، اگر اشکالی در زمینه احتراق داشته باشند رفع و خوروها را تنظیم خواهند کرد و همین موضوع بر کاهش انتشار آلودگی هوای تهران اثر مثبت دارد بنابراین طرح کاهش صد درصد مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست است و دنبال آن هستیم که نه تنها در تهران بلکه در بقیه کلانشهرها الزامی شود.

دریافت «پول» بابت هزینه‌های متفرقه مدارس تخلف است

منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعریف ۸۶عنوان فعالیت فوق برنامه با کدشناسه مشخص در سامانه حساب یکپارچه مدارس گفت: مدیر مدرسه حق ندارد پولی تحت عنوان هزینه‌های متفرقه از اولیای دانش آموزان اخذ کند.

وی درباره نقش ستاد مرکزی آموزش و پرورش در درآمدها و هزینه های مدرسه در حساب یکپارچه اظهار کرد: نظارت کامل داریم و کاملا برایمان مشخص است هر مدرسه تحت چه عنوانی پول گرفته و آن را کجا خرج کرده است. علاوه بر این سامانه حسابداری مدرسه نیز در حال آماده سازی است.

دستگیری ۱۳۰ دلال ارز و باند جعل سکه در تهران

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام دستگیری ۱۳۰ نفر از دلالان ارز طی چهار روز اخیر، گفت:‌ خرید و فروش ارز در خیابان‌ها و چهارراه‌ها جرم است و پلیس به شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

چرا برخی به "طالع‌بینی" علاقه‌مندند؟

 ندا علی‌بیگی، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه درباره علت گرایش افراد به "طالع‌بینی" گفت: مراجعه‌کنندگان به "طالع‌بین‌ها" افرادی هستند که از اعتماد به نفس کمی برخوردارند؛ حال آنکه فالگیرها و طالع‌بین‌ها از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار و در حین مکالمه نکاتی را درباره مراجعه‌کنندگان‌شان دریافت و بر اساس همان، جملات دلگرم کننده‌ای به آنها می‌گویند.

قیمت داروهای پیوند کاهش یافت

دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از کاهش قیمت داروهای بیماران پیوند خبر داد.

وی گفت: خوشبختانه با همراهی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده، قیمت داروهای پیوند مانند سل‌سپت و مای‌فورتیک و پروگراف به قیمت قبل بازگشت و کاهش یافت.

جزییاتی از کودک آزاری در ولنجک

 مهشید موقر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران درخصوص خبر تجاوز به کودکی در ولنجک، توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه حادثه رخ داده در یکی از «سراهای محله» منطقه ولنجک رخ داده است، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی وارد این «سرای محله» شد و بررسی‌های لازم را انجام داده است اما با این وجود مستنداتی در مورد حادثه رخ داده به دست نیاورد.

افشای دروغ بزرگ آمریکا؛ دارو هم تحریم است

اظهارات وزیر خارجه آمریکا که دارو و نقل و انتقالات مالی آن را از تحریم‌ها مستثنی خواند، واکنش سازمان غذا و دارو را به دنبال داشت؛ به طوری که این سازمان این ادعا را دروغی بزرگ در روز روشن و صرفا بحثی روی کاغذ خواند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تاثیر تحریم‌ها بر مکانیزم خرید و تامین دارو می‌گوید: اظهارات آمریکا و پومپئو دروغی آشکار است؛ چراکه بحث دارو فقط "مواد اولیه" نیست، بلکه "انتقال پول" آن نیز بسیار مهم است. همچنین فاکتورهای دیگری هم مانند ماشین آلات تولید دارو و بسیاری از مواد جانبی و مواد واسطه‌ای، حالت دو گانه دارند و به نام دو گانه بودن، تحریم شده‌اند.

اسامی عجیب غریب در شناسنامه‌های ایرانی

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به فعالیت کمیته مشورتی "نام" در سازمان ثبت‌احوال برای بررسی نام‌های ایرانی،به برخی از نام‌های نامتعارف که در سال ۹۵ تغییر یافته است اشاره کرد.

ابوترابیهمچنین به تعدادی از اسامی نامتعارف ایرانی که در سال ۹۵ تغییر کرده و در حال حاضر نیز به این اسامی شناسنامه داده نمی‌شود اشاره کرد و گفت: برخی از این نام‌ها در تعارض با ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی یا ملی بوده یا نام‌های مرکب نامناسب یا مهجور است که عرفا یک نام محسوب نمی‌شود، برخی دیگر از این اسامی نامتعارف نیز واژه یا واژه‌هایی که مقام یا منصب یا میزان تحصیلات کسی را نشان می‌دهد بوده و تعدادی اسامی نیز لقب یا صفت که معمولا به نام کسی اضافه می‌کنند یا به جای نام او به کار می‌برند، بوده است.

حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران شهردار جدید پایتخت را انتخاب کردند.

در رأی گیری که توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی ۱۰ رأی و پیروز حناچی ۱۱  رأی را کسب کرد. بر همین اساس پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار  اداره اجتماعی  در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد

افشای دروغ بزرگ آمریکا؛ دارو هم تحریم است

سامانه بارشی جدید در راه ایران

چرا برخی به "طالع‌بینی" علاقه‌مندند؟

افشانی می‌تواند تا ۱۵ آذر شهردار تهران باشد

انتهای پیام

کد N2008042

وبگردی