آفتاب

برگزاری مانور آمادگی مقابله با خرابکاری و آتش‌سوزی در منطقه ۴

برگزاری مانور آمادگی مقابله با خرابکاری و آتش‌سوزی در منطقه ۴

شهردار منطقه ۴ تهران از برگزاری ششمین مانور آمادگی مقابله با خرابکاری و آتش سوزی خبر داد و گفت: تقویت گروه های دوام محلات و دانش آموزی، کاهش تلفات و آسیب‌های احتمالی حوادث را کاهش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، سید علیرضا حسینی در ششمین مانور آمادگی مقابله با خرابکاری و آتش سوزی که با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش شهرتهران، آتش‌نشانی منطقه ۳ عملیات، هلال احمر، اورژانس شرق تهران و دستگاه‌های خدماتی در مدارس محله تهرانپارس برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین عوامل کاهش تلفات احتمالی در حواث غیر مرقبه از جمله آتش سوزی، زلزله، سیل و یا خرابکاری‌ها، تقویت گروه‌های دوام به عنوان نیروهای امداد رسان محلی است.
 وی حضور به موقع نیروهای محلی در محل حوادث را یکی از مهمترین عوامل کاهش تلفات عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی گروه‌های دوام محلات به صحنه حوادث تا قبل از رسیدن نیروهای امدادی و کمک رسان، می تواند کاهش تلفات را به دنبال داشته باشد.
رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۴ اضافه کرد: علاوه بر تقویت نیروهای محلی دوام، افزایش هماهنگی های لازم با دستگاه های امدادی و خدمات رسان نیز نقش بسزایی در کاهش تلفات احتمالی حوادث غیر مترقبه خواهد داشت.
حسینی در ادامه با اشاره به اهداف این مانور گفت: ششمین مانور منطقه چهار با هدف افزایش آمادگی نیروهای عمل کننده، ایجاد هماهنگی بیشتر میان نیروهای عملیاتی امدادی و نهادهای مربوطه اجرا شده است.
وی آمادگی و عملکرد مقابله با بحران تمام دستگاه های منطقه را در این مانور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در سال جاری ۶ مانور شاخص با رویکرد حوادث و بلایای طبیعی در منطقه ۴ برگزار شده است و به منظور افزایش هماهنگی با دستگاه های خدمات رسان و گروه های دوام، برگزاری اینگونه مانورهای تخصصی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
 

کد N2008008

وبگردی