آفتاب
عضو شورای شهر تهران؛

هزینه تفرجگاه های شهری کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد

هزینه تفرجگاه های شهری کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر کاهش نرخ پیشنهادی برای بازدید باغ پرندگان، گفت: هزینه در تفرجگاه هایی همچون باغ پرندگان هزینه در سامان سراها را پایین می آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع اصلاح نرخ بلیط بازدید از باغ پرندگان موضوع یکی از دستورات جلسه امروز شورای شهر تهران بود که شهربانو امانی در قالب پیشنهادی اظهار داشت: نرخ بلیط بازدید از باغ پرندگان در فاز دو این باغ از ۱۵ تومان به ۱۰ هزار تومان پیشنهادی شهرداری تهران کاهش یابد.

وی اظهار داشت: با توجه به هزینه های گران در تهران و با توجه به اینکه بیشتر بازدید کنندگان از این باغ نوجوانان و جوانان هستند باید نرخ ها به گونه ای باشد که برای این افراد جذابیت داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:  هزینه در تفرجگاههایی همچون باغ پرندگان هزینه در سامان سراها را پایین می آورد.

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران هم در خصوص تعیین نرخ فاز دو باغ پرندگان گفت: اگر قرار است در باغ پرندگان نیز یارانه داده شود، بودجه لازم برای سایر امورات شهر را چگونه باید پوشش دهیم.

وی اظهار داشت: در گفتگو مشخص است که هنوز باغ پرندگان خودکفا نیست و حتی هزینه های جاری را نیز پوشش نمی دهد ولی برای افزودن نرخ ها صحبت هایی در مخالفت انجام می گیرد.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس همین موضوعات باید به گونه ای تدبیر شود که قیمت اولیه بخش تازه تاسیس بتواند بخشی از هزینه ها را پوشش دهد و این درحالی است که باز هم همین مبلغ پاسخگوی سرمایه گذاری انجام شده نیست.

وی در خصوص تخفیف ۷۵ درصدی برای بازدید دانش آموزان از باغ پرندگان گفت: در خوش بینانه ترین حالت باز هم ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری تامین نخواهد شد و اینگونه خرده خرج ها کار شهرداری را سنگین تر خواهد کرد.

میرلوحیاظهار داشت: امروز شهرداری طلب کارانی را دارد که از سالهای ۹۳ و ۹۴ هنوز طلبشان پرداخت نشده است و ضرورت دارد که پیش از پرداختن به اینگونه کارها طلب های شهرداری داده شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رایگان بودن آب مصرفی برای مدارس و تاثیر آن بر نحوه ناصحیح استفاده اظهار داشت: رقمی که با اعمال تخفیف کنونی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است معادل قیمت ریالی یک پفک است و ضرورتی به تخفیف بیش از این احساس نمی شود.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران  هم در موافقت این پیشنهادگفت: این تخفیف چون به دانش آموزان است در راستای ایجاد شهر دوستدار کودک به شمار می آید.

وی گفت: از طرفی این تخفیف در زمان غیر پیک بازدید انجام می گیرد و با کاهش نرخ می توانیم تاین امکان را برای دانش آموزان فراهم کنیم تا امکان استفاده از این تفرجگاه را داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه افزایش هزینه ها می تواند موجب از دست دادن این بخش از مخاطبان بشود گفت: اعمال تخفیف می توان هم عدالت را ایجاد کند و هم نظر درآمدی برای مجموعه مفید باشد.

کد N2007929

وبگردی