آفتاب

انتشار تصاویری از تجهیزات مورد استفاده در قتل خاشقجی در روزنامه «صباح»

انتشار تصاویری از تجهیزات مورد استفاده در قتل خاشقجی در روزنامه «صباح»

روزنامه «صباح» ترکیه تصاویری را منتشر کرد که گفته می‌شود متعلق به ابزار مورد استفاده تیم ترور سعودی برای قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور در کنسولگری استانبول است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ روزنامه صباح ترکیه با انتشار تصاویری از ابزار مورد استفاده در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی نوشت که دستگاه‌های تشخیصی اشعه ایکس در فرودگاه نشان داد که کیسه‌های موجود در اختیار تیم ترور سعودی شامل یک قیچی بزرگ، یک اسکنر و یک دستگاه شوک الکتریکی بوده است. این اطلاعات پس از خروج مجریان این عملیات از ترکیه به دست آمده است.

این روزنامه نوشت که مقام‌های ترکیه به دلیل مصونیت دیپلماتیک نتوانستند کیسه‌ها را بازرسی کنند.

این کیسه‌ها همچنین شامل ۱۰ گوشی و پنج دستگاه رادیو برای تماس داخلی، دو سرنگ بزرگ، دو دستگاه شوک الکتریکی، سه منگنه بزرگ جراحی و یک اسکنر بوده است.

روزنامه صباح تأکید کرد که پلیس ترکیه در تصاویر اشعه ایکس به هیچ کدام از تکه‌های جسد خاشقجی دست پیدا نکرده است. 

این روزنامه ترکیه‌ای چند روز قبل آخرین لحظه‌های حیات خاشقجی و صحبت‌های او با تیم ترور را منتشر کرد. 

«نظیف کرمان» رئیس بخش تحقیقات روزنامه مذکور تأکید کرد که خاشقجی بر اساس فایل‌های صوتی موجود در دست مقام‌های ترکیه بر اثر قرار گرفتن کیسه‌هایی بر سرش خفه شده است. 

شبکه الجزیره به نقل از کرمان در مورد آخرین حرف‌های خاشقجی گفت: «دارم خفه می شوم،‌ این کیسه‌ها را از سرم بردارید،‌ من فوبیای خفگی دارم». وی افزود که عملیات قتل بر اثر خفگی هفت دقیقه طول کشیده است. 

کرمان گفت که تیم ترور زمین اتاق عملیات قتل را با کیسه‌هایی پوشانده بودند تا مانع نفوذ خون در هنگام قطعه قطعه کردن جسد خاشقجی به زمین شوند. 

وی گفت که عملیات قطعه قطعه کردن جسد ۱۵ دقیقه طول کشید و به دست «صلاح الطبیقی» کارشناس پزشک قانونی سعودی انجام شد. سپس تکه‌های جسد در کیسه‌هایی گذاشته و در خودرویی متعلق به کنسولگری سعودی منتقل شد. وی گفت که تیم ترور برخی لوازم و ابزارآلات را با خود به ترکیه آورده بودند.

 

کد N2007764

وبگردی