آفتاب

رضیان: در شرایط تحریم از پمپاژ یأس و بدبینی به جامعه اجتناب شود

رضیان: در شرایط تحریم از پمپاژ یأس و بدبینی به جامعه اجتناب شود

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: در شرایط تحریم بسیار مهم است که از سوی دولتمردان به مردم اطلاعات غلط یا امیدواری کاذب داده نشود و توسط صاحبان تریبون‌ها، پمپاژ یاس و ناامیدی و بدبینی نسبت به مسئولان کشور نشود.

عبدالله رضیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بهترین راهکارها برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا اظهار داشت: در دوره تحریم باید به مردم اطلاعات درستی از کاستی‌ها و کمبودها و برنامه‌های دولت برای فائق آمدن بر چالش‌ها داده شود بعد هم باید از مردم خواسته شود تا با مسئولان همکاری کنند، مردم ما مردم خوبی هستند. البته اگر مسئولان قدری شفاف‌تر عمل کنند، شرایط واقعی کشور را برای مردم تبیین کنند و امکانات کشور را عادلانه توزیع کنند اعتماد مردم به حاکمیت احیا می‌شود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس تصریح کرد: متاسفانه در حالی که بخش قابل توجهی از مردم زندگی سختی را در دوران تحریم پشت سر می‌گذارند، برخی افراد از رانت‌های ارزی استفاده کردند و بر نگاه بدبینانه مردم نسبت به مسئولان سوء استفاده‌گر و توزیع ناعادلانه امکانات کشور دامن زدند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: باید در رفتار و عمل مسئولان تغییر ایجاد شود تا اعتماد مردم به نظام بازگردد.

رضیان بزرگترین نیاز کشور ایران در شرایط تحریم را وحدت و همدلی دانست و در پاسخ به این پرسش که در این شرایط کدام افراد و نهادها در ایجاد این همدلی نقش دارند، گفت: متاسفانه در تریبون‌ها و مجامع مختلف بر طبل اختلاف زده می‌شود به طور نمونه در یادواره شهدا و برخی نمازهای جماعات بگونه‌ای به مردم القاء می‌شود که دولتمردان ما نسبت به ایثارگری‌های شهدا و جانبازان و راهی که در پیش داشتند هیچ ارزشی قائل نیستند. این آقایان به جای تقویت وحدت و همدلی در جامعه، تزریق یاس و ناامیدی را در دستور کار قرار داده‌اند.

نماینده مردم قائم‌شهر در  مجلس ادامه داد: متاسفانه برخی از این تریبون‌ها و صاحبان آنها مرتب به مردم پمپاژ می‌کنند که دولت کارآمد نیست بلکه فاسد است. این رفتارها کار درستی نیست و با اصول اخلاق و شریعت هیچ انطباقی ندارد.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس، نقش نگاه جریانی و سیاسی در پمپاژ یاس و ناامیدی به مردم و بدبین کردن آحاد جامعه نسبت به دولتمردان‌شان را پیوسته و بدون انقطاع دانست.

انتهای پیام

کد N2007290

وبگردی