آفتاب

امیدوارم نماد تعمیق روابط اقتصادی با برزیل، گسترش تجارت خارجی باشد

امیدوارم نماد تعمیق روابط اقتصادی با برزیل، گسترش تجارت خارجی باشد

وزیر اقتصاد در دیدار رییس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی سنای برزیل گفت: باید سرمایه‌گذاری مشترک را عمق ببخشیم. امیدوارم نماد تعمیق روابط اقتصادی گسترش تجارت خارجی باشد و ما به عینه آن را در آمار و ارقام مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در دیدار با سناتور فرناندو  کالور دی ملو، رییس جمهور سابق و  رییس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی سنای برزیل گفت: انتخابات نماد حضور مردم در انتخابات است که بهترین شکل آن در پارلمان هر کشوری است. بنابراین پارلمان در  روابط دولت‌ها بویژه دولتهای برخواسته از مردم  نقش مهمی دارد. بویژه برای این دو کشور که رابطه تاریخی خوبی داشته‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم از این فرصت برای ایجاد بسترهای جدید استفاده شده و به یک الگوی مناسب برای سایر کشورها تبدیل شود. در این شرایط ما روابط اقتصادی را مورد توجه قرار داده‌ایم و به عنوان وزیر اقتصاد اعلام می‌کنم که در تلاش برای عمق بخشیدن به روابط دو کشور هستیم.

دژپسند تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری مشترک را عمق ببخشیم و این روش را ریشه دارتر کرده تا روابط دو کشور پایدار شود.

وی افزود: امیدوارم نماد تعمیق روابط اقتصادی گسترش تجارت خارجی باشد و ما به عینه آن را در آمار و ارقام مشاهده کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در روابط تجاری باید الگوی برد-برد برقرار شود، گفت: وقتی من از عبارت تجارت خارجی استفاده می‌کنم تنها نمی‌توانم بعد صادراتی را مد نظر قرار دهم و اگر ملاک  رابطه برد- برد باشد بهتر می‌توان از آن استفاده کرد.

وی افزود: ما باید تعاملات دوجانبه بویژه در حوزه‌های خودرو، صنایع و محیط زیست و حمل ونقل را تعمیق ببخشیم و تعاملات را گسترش دهیم.

کد N2006944

وبگردی