آفتاب

آرزوی موفقیت افشانی برای شهردار جدید پایتخت

آرزوی موفقیت افشانی برای شهردار جدید پایتخت

شهردار تهران اولین مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی را افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، محمد علی افشانی در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین اهداف در مدیریت شهری بهبود زندگی شهروندان است و این هدف را به عنوان یکی از اولویت‌هایمان مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان این که ایجاد شهر پاک در راستای بهبود زندگی شهروندان در دستور کار قرار داشت، تصریح کرد: شهر پاک شهری است که عاری از نخاله و پسماند خانگی باشد و از آنجایی که نخاله‌های ساختمانی به طبیعت صدمات زیادی می‌زدند و مانع رویش گیاهان می‌شدند بر آن شدیم که کارخانه‌ای را برای تبدیل نخاله های ساختمانی به مصالح ساختمانی ایجاد کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در فاز اول کارخانه تبدیل 3300 تن نخاله‌ ساختمانی با هزینه 67 میلیارد تومان راه ‌اندازی شد گفت: امروز این کارخانه رسما به بهره‌برداری رسید و نخاله‌های ساختمانی به کف پوش و دیوار پوش و سایر مصالح مورد نیاز شهری تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد دو کارخانه دیگر هر کدام به ظرفیت 3300 تن امضاء شده است که عملا 10 هزار تن از نخاله‌های ساختمانی تبدیل به مصالح می‌شوند، ادامه داد: امیدواریم در آینده این مراکز در اضلاع دیگر تهران یعنی شرق ، غرب و جنوب نیز راه‌اندازی شود.

افشانی در پاسخ به سوالی مبنی بر توصیه به شهردار جدید تهران گفت: امیدوارم هر کدام از داوطلبانی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شوند موفق باشند اما شعار من برای تهران، شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر بود و معتقدم یکی از مسائل تهران این است که وضعیت هوا بهبود یابد که این مهم تنها با توسعه حمل و نقل عمومی بخصوص حمل و نقل ریلی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده و مجوز 800 میلیارد تومان دیگرنیز از بانک مرکزی اخذ شده است گفت: توسعه حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه کمربند سبز شمال تهران، به طول 25 کیلومتر و عرض متوسط 500 متر در حال تکمیل است گفت: اولین مخزن با آبیاری قطره‌ای آبگیری شده است و امیدوارم این پروژه تکمیل شود.

انتهای پیام

کد N2006496

وبگردی