آفتاب

افتتاح مرکز آموزش، یادگیری و سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد

افتتاح مرکز آموزش، یادگیری و سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد

مرکز آموزش، یادگیری و سنجش(آیس) صبح امروز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، رضا پیش‌قدم امروز در مراسم  افتتاح مرکز آموزش، یادگیری و سنجش«آیس» در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: هدف این مرکز در سه حوزه آموزش یادگیری و سنجش است که آن را به صورت آیس مخفف کرده‌ایم. این مرکز قرار است به اساتید و دانشجویان در حوزه‌های آموزشی خدمات بدهد.

وی ادامه داد: مجموعه آیس دو قسمت دارد؛ یک قسمت خدماتی است که  مشاوره‌های آموزشی خواهد بود. قسمت دوم آرندی معاونت آموزشی است که  مغز فکور معاونت آموزشی خواهد بود. یکی از دغدغه‌های ما در معاونت آموزشی این است که کارهای روزمره ما  زیاد است و نیازمند مکانی هستیم که بتواند قسمت‌های فکری ما را پیگیری کند.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی خاطر نشان کرد: این مرکز در راستای دستیابی به اهداف کلان برنامه راهبردی دانشگاه و به منظور ارتقاء و تضمین کیفیت آموزش، دستیابی به جایگاه ممتاز آموزشی، توسعه محیط یادگیری خلاق و جذاب، ارتقای اثر بخشی آموزش و تربیت دانش‌آموختگان توانمند و متعهد همسو با نیازهای جامعه  در معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است.

پیش‌قدم افزود: هدف اصلی مرکز آیس فراهم آوردن حمایت‌های لازم برای توسعه حرفه‌ای اعضای هیئت علمی، ارتقای توانایی‌های یادگیری دانشجویان و در نتیجه بهبود کیفیت آموزش، یادگیری و سنجش در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه «اعضای هیئت علمی مهمترین نقش را در بهبود کیفیت آموزش دارند»،شناسایی شاخص‌های محوری اعضای هیئت علمی در حوزه آموزش  و ارتقای مستمر و مداوم این شایستگی‌ها یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های آیس است. شایستگی‌های اعضای هیئت علمی شامل شایتگی‌های تدریس،ارزشیابی،ارتباطی اجتماعی،اخلاقی و روانشناختی است.


انتهای پیام

کد N2005742

وبگردی