آفتاب

بیکاری هزاران کارگر با خصوصی‌سازی غلط واحدهای صنعتی

بیکاری هزاران کارگر با خصوصی‌سازی غلط واحدهای صنعتی

به گفته مسئول سازمان بسیج کارگری اصفهان به دلیل واگذاری‌های غیراصولی برخی واحدها به بخش خصوصی، تعداد زیادی از کارخانه‌ها تعطیل و کارگر آن بسیاری بیکار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی مهرابی (مسئول سازمان بسیج کارگری اصفهان) با بیان این مطلب گفت: خصوصی‌سازی واحدهای تولیدی و مادر بدون توجه به اهلیت سرمایه‌گذاران و خریداران سهام موجب ایجاد مشکل و بحران در واحدهای مادر صنعتی می‌شود.

به گفته وی، متأسفانه در بخشی از واگذاری‌های واحدهای صنعتی، افراد سودجویی به میدان آمده و پس از اینکه صاحب یک کارخانه شده و نهایت استفاده را از آن می‌برند، بدون توجه به کارگران مشغول در آن واحد، کارخانه را تعطیل می‌کنند. قطعا خصوصی‌سازی خوب است اما نه به هر قیمتی و دولت باید متوجه این موضوع باشد.

طبق اظهرات او؛ قشر کارگر تا حدی اهمیت دارد که یک وزارتخانه را مسئول رسیدگی به امورات این قشر کرده‌اند، بنابراین وزیر جدید باید برای رسیدگی به این قشر زحمتکش دغدغه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حفظ کرامت و حقوق کارگر باید در اولویت‌های وزیر کار و رفاه اجتماعی باشد، افزود: یکی از چالش‌هایی که همواره کارگران با آنها مواجه هستند عدم وجود امنیت شغلی است. انتظار می‌رود وزارت کار با توجه به منابع خوبی که در اختیار دارد، امنیت شغلی مطلوبی را برای قشر کارگر تأمین کند.

مسئول بسیج کارگری اصفهان در ادامه گفت: یکی دیگر از زمینه‌ها که لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آن ورود کند، مسئله واگذاری کارخانجات و واحدهای صنعتی است چراکه امروز به دلیل واگذاری‌های غیراصولی برخی واحدها به بخش خصوصی، کارگران بسیاری بیکار شده‌اند.

کد N2005343

وبگردی