آفتاب

اهدای سه نشان دریا، صدف و مروارید به مدیران، هنرمندان و سرمایه‌گذاران در کیش

اهدای سه نشان دریا، صدف و مروارید به مدیران، هنرمندان و سرمایه‌گذاران در کیش

معاون فرهنگی اجتماعی کیش از اهدای ۳ نشان دریا، صدف و مروارید به مدیران عامل تاثیرگذار که در توسعه جزیره نقش ایفا کرده‌اند، اهالی فرهنگ و هنرمندان و سرمایه‌گذارانی که در معرفی کیش تاثیرگذار بوده‌اند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه "روز کیش" با حضور محمد ابراهیم انصاری لاری (رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش)، پورعلی (معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش) و جمعی دیگر از مسئولان در سالن روباز آوای خلیج فارس برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش در ابتدای این مراسم گفت: آیین روز کیش، دفتر تازه‌ای را به روی جزیره کیش بازمی‌کند چراکه رویداد‌سازی و خاطره‌سازی یکی از راه‌های رونق و توسعه مناطق بوده و جزیره کیش برای ادامه پیشرفت توسعه خود به برگزاری رویداد‌های مختلفی همچون این رویداد نیازمند است.

پورعلی ادامه داد: کیش برای استمرار رونق و شکوفایی خود نیاز به معرفی بازارهای ملی؛ بین‌المللی و منطقه‌ای دارد.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های جغرافیایی، فرهنگی و فرصت‌های مهمی وجود دارد که باید با ابزارهای مختلف نه تنها در داخل بلکه در سطح جهانی آنها را تبیین و معرفی کرد.

وی اضافه کرد: بدین منظور ستاد تدبیر کیش ابتدا در جغرافیای محلی و سپس در سطح ملی کار خودش را آغاز کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی کیش تاکید کرد: کیش سرزمین مهر و محبت و دوستی و دروازه ایران به جهان و جهان به ایران است. همه اینها از ویژگی‌هایی‌ست که با میهمانانش به‌عنوان گردشگران این منطقه به اشتراک می‌گذارد.

پورعلی یادآور شد: این سرزمین می‌رود تا خود را به شکوفایی توسعه و آبادانی در دنیا معرفی کند.

وی با بیان اینکه هرکدام‌ از سنت‌ها و جاذبه‌های تاریخی کیش قابلیت تبدیل به‌رویداد شدن را دارند، افزود: ستاد کیش برای توسعه هرچه بیشتر این جزیره، تصمیم گرفت که روز کیش را به‌عنوان رویداد معرفی کند و در راستای همین موضوع قرار است ۳ نشان دریا، صدف و مروارید را به مدیران عامل تاثیرگذار که در توسعه جزیره نقش ایفا کرده‌اند، اهدا کند. بر همین اساس نشان دریا مختص به مدیران ارشد، صدف مختص به اهالی فرهنگ و هنرمندان و نشان مروارید مختص به سرمایه‌گذاران است.

پورعلی ابراز امیدواری کرد: شور و نشاط در جزیره، همراه با رونق و آبادانی این خطه با حمایت و همراهی تک تک همراهان اعم از بخش خصوصی، عمومی، رسانه، بازاریان، اصناف و سرمایه‌گذاران به‌زودی محقق شود.

در ادامه این مراسم محمد ابراهیم انصاری لاری (رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش) با اشاره به ماه‌های فصول پاییز، آبان را از ماه‌های خوش‌یمن توصیف کرد و گفت: روز کیش باید به‌عنوان روز طلایی تبدیل شود. 

وی تاکید کرد: در این روز  بدانیم و مصمم شویم که هر اتفاقی ایجاد شد باید مهر جذابیت، صمیمیت، همبستگی و ... بر آن بخورد.

به‌گفته انصاری، روز کیش روز اندیشه‌ای زیبا، کار متفاوت وتلاش جمعی مردمان این خطه و فعالان اقتصادی، همه و همه است.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش در عین ‌حال تصریح کرد: در روز کیش در حقیقت نقطه عطفی برای زیبا اندیشیدن و متفاوت فکر کردن باید در نظر بگیریم؛ در این روز نوآورانه و دلبرانه عمل کنیم تا در چهارچوب ارزش‌های دینی روش‌ها و منش‌ها را برنامه‌ریزی کنیم برای اینکه به الگویی در کشور تبدل شود.

انصاری اظهار داشت: روز کیش روز تجلیل و سپاسگزاری از مردان و زنانی است که در سال‌های دور و روزهای سخت کمر همت بسته تا کیش امن، سالم، زیبا و سبز برای ما و دیگران فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نه‌چندان دور آیین‌نامه‌های تنظیمی نشان‌های تعیین شده به افراد واجد شرایط تقدیم شود.

کد N2005212

وبگردی