آفتاب

دستگیری سارق خودرو که قصد گروگانگیری داشت

دستگیری سارق خودرو که قصد گروگانگیری داشت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه ای خودرو خبر داد که با شلیک گلوله گشت پلیس آگاهی متوقف و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه ای خودرو با شلیک گلوله گشت پلیس آگاهی خبر داد که سعی داشت برای فرار از دست مامورین اقدام به گروگانگیری راننده یک دستگاه خودرو پراید کند.

به گفته سردار علیرضا لطفی ساعت ۱۰:۴۰ مورخه پانزدهم آبان واحد گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محدوده تهرانپارس به یک دستگاه خودرو مزدا ۳۲۳ سفیدرنگ با یک نفر سرنشین مظنون می شود که در همان بررسی اولیه مشخص شد که دارای سابقه سرقت به تاریخ دهم آبان ماه سال جاری است. 

مامورین گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ به راننده مزدا دستور توقف داده که وی بر خلاف دستور ایست پلیس اقدام به فرار می کند.  

مامورین گشت پلیس آگاهی با استفاده از علائم هشداردهنده سعی در متوقف کردن خودرو را داشتند که راننده آن به سمت فلکه اول تهرانپارس حرکت کرده و با انجام حرکات نامتعارف باعث به خطر افتادن جان شهروندان و خودروهای عبوری می شود.


در ادامه این تعقیب و گریز، مامورین با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی کرده اما راننده مزدا همچنان بدون توجه وارد یکی از خیابان های فرعی در تهرانپارس شده و با یک خودرو پراید سفیدرنگ برخورد کرده و دچار خسارت می گردد اما کماکان به فرار خود ادامه می دهد.  

راننده مزدا ۳۲۳ برای فرار از دست مامورین این بار به صورت خلاف جهت که با یک خودرو ۲۰۶ سفیدرنگ با شدت برخورد می کند و همزمان مامورین لاستیک مزدا را مورد هدف گلوله قرار می دهند.  

با وجود ترکیدگی لاستیک خودرو مزدا، راننده آن همچنان به مسیر خود ادامه می دهد اما به علت عدم توانایی در کنترل خودرو با داربست های یک ساختمان نیمه ساز برخورد کرده و نهایتا متوقف می شود.

با وجود متوقف شدن خودرو مسروقه، راننده آن از خودرو پیاده شده و به زور سوار یک خودرو پراید خاکستری می شود و با گذاشتن جسم تیز در زیر گلوی راننده ی آن که مردی میانسال بوده قصد گروگانگیری و سرقت خودرو را می کند که مامورین گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ قبل از هرگونه اقدام در این خصوص به سرعت وارد عمل شده و متهم را از ناحیه پا مورد هدف گلوله قرار می دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر گفت: در زمان دستگیری متهم و در همان بررسی اولیه، علاوه بر یک قبضه جسم تیز ، یک عدد افشانه  به همراه آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت خودرو نیز از متهم کشف می شود.  نهایتا متهم  ( جوانی ۳۵ ساله ) جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد تا پس از انجام اقدامات درمانی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گیرد.

کد N2003609

وبگردی