آفتاب

قطار فراری ۹۰ کیلومتر بدون راننده رفت

قطار فراری ۹۰ کیلومتر بدون راننده رفت

همشهری آنلاین: یک دستگاه قطار باری مربوط به شرکت BHP استرالیا مسیری ۹۲ کیلومتری را در مدت ۵۰ دقیقه بدون راننده پشت سر گذاشت و سرانجام از ریل خارج شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسوشيتدپرس، مديران شركت BHP تمام برنامه‌هاي ريلي خود را در غرب استراليا به حالت تعليق درآوردند تا به پرونده قطار فراري رسيدگي كنند. راننده اين قطار دو كيلومتري صبح روز دوشنبه از كابين خود بيرون رفت تا اشكال احتمالي موجود در يكي از 268 واگن را بررسي كند اما قطار ناگهان راه افتاد و 50 دقيقه بدون اينكه كسي آن را هدايت كند روي ريل‌ها پيش رفت.

مسير هميشگي حركت قطار از نيومن به بندر هدلند در منطقه دورافتاده پيلبارا بود. به همين دليل در 92 كيلومتري كه قطار بدون راننده رفت، مشكلي پيش نيامد و به كسي آسيب نرسيد. در نهايت در مكاني نزديك به ترنر در 120 كيلومتري جنوب شهر بندري هدلند، قطار با بار سنگ معدن به شكل كنترل‌شده از ريل خارج شد. برنامه خروج قطار فراري از ريل از حدود 1500 كيلومتر دورتر در شهر پرت استراليا هدايت مي‌شد.

دفتر امنيت حمل و نقل استراليا از وارد آمدن آسيب جدي و اساسي به قطار باري خبر داده و گفته مي‌شود حدود 1500 متر از دو هزار متر آن نابود شده است. انتظار مي‌رود سفر قطارهاي باري در يك هفته آينده از سر گرفته شود. مقام‌هاي رسمي شركت BHP گزارش ماجرا را به بازار سهام اعلام نكرده‌اند تا بر مسائل مالي شركت و منافع سهامداران تاثير منفي نگذارد. اين شركت بزرگ‌ترين انبارهاي سنگ معدن را در منطقه دورافتاده پيلبارا در اختيار دارد.

دفتر امنيت حمل و نقل استراليا در حال بررسي پرونده قطار فراري است و انتظار مي‌رود گزارش نهايي آن سه ماه دوم سال 2019 آماده انتشار شود. مقام‌هاي مسئول منطقه غرب استراليا هشدار داده‌اند تنبيهي سخت در انتظار تمام مقصران و عوامل اين حادثه خواهد بود.

کد N2002941

وبگردی