آفتاب

تجهیزات نظامی رزمایش پدافند هوایی ولایت بومی است

تجهیزات نظامی رزمایش پدافند هوایی ولایت بومی است

همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همه سامانه‌های رزمی، موشکی و تجهیزات نظامی به کار رفته در رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷ بومی است.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری روز اول رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 به خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: امام راحل در سال 1358 بر لزوم خودکفایی در تامین تجهیزات دفاعی در داخل کشور تاکید کردند و اکنون در نیروهای مسلح این آرمان محقق شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تمام سامانه ها، موشک ها، امکانات به کار گرفته شده در رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت صددرصد بومی است و خطوط تولید آن به دست توانمند جوانان، دانش دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، وزارت دفاع و به همت قرارگاه خاتم(ص) ارتش و هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری 2 روزه رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 در بخش های وسیعی از شمال، مرکز و غرب کشور و بخشی از استان سمنان از امروز دوشنبه، بیان کرد: این رزمایش در بخش هایی از کشور به وسعت 500 هزار کیلومتر مربع با رمز یا خاتم الانبیا (ص) آغاز شد.

  • مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هدف از این رزمایش ارتقای سطح آمادگی پدافند هوایی کشور است و شامل مراحل استقرار و گسترش سامانه ها در کمترین زمان ممکن در نقاط مختلف و مراحل درگیری و رزم پدافند هوایی در بخش های هوا پایه و زمین پایه، کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام و نیز استفاده از ظرفیت جنگ الکترونیک است .

وی اضافه کرد: در این رزمایش عناصری از قرارگاه پدافند هوایی خاتم(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش شرکت دارند.

سیاری خاطرنشان کرد: تمرین ها و فنون نظامی در رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 با سایر فنون در سال های گذشته متفاوت است و موشک ها، سامانه ها، مهمات و آموزش هایی که در این رزمایش تمرین می شود بر اساس تهدیدات روز است .
وی با تاکید بر اینکه برنامه های رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 بر اساس تهدیدات موجود برنامه ریزی شده است، افزود: یکی از اهداف این اقدام، نشان دادن این مساله است که تهدید را به خوبی می شناسیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه های مختلف رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 بر اساس شناسایی نیاز روز و نوع تهدیدات پیش بینی شده است و طراحی این رزمایش با گذشته متفاوت و متناسب با شرایط امروز است.

طی 2 روز برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 ،تعدادی از تجهیزات و سامانه های نوین که به طور کامل در داخل کشور طراحی و ساخته شده است رونمایی می شود.

کد N2002233

وبگردی