آفتاب

جزئیات حمله ناموفق سایبری به ایران | شبکه‌های موبایل مقصد حملات بودند

جزئیات حمله ناموفق سایبری به ایران | شبکه‌های موبایل مقصد حملات بودند

همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منبع حملات سایبری دوشنبه صبح ۱۴ آبان ماه به زیرساخت شبکه ارتباطی کشور را از شرکت اینترنتی به نام گلدن لاین اعلام کرد و از پیگیری حقوقی آن در مجامع بین‌المللی خبر داد.

به گزارش همشهري آنلاين، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح جزییاتی از حملات سایبری که روز دوشنبه 14 آبان ماه به زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور رخ داد، گفت: امروز صبح این حملات شکل جدی‌تری به خود گرفت و از یک شرکت اینترنتی به نام شرکت گلدن لاین اینترنت، این رژیم حملات طراحی شده و مقصد حملات به سمت زیرساخت شبکه ارتباطی کشور و بیشتر به سمت شبکه ارتباطات تلفن همراه بوده است.

وی از مستند کردن حملات سایبری انجام شده برای پیگیری حقوقی آن در مجامع بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و نهادهای مسئول خبر داد.

آذری جهرمی همچنين در شبکه‌های اجتماعی با اعلام دفع موفق حملات سایبری به زیرساخت شبکه ارتباطی کشور در مورد منبع این حملات نوشت: رژیمی که سابقه‌ آن در بکارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس نت مشخص است، این بار تلاش داشت به زیرساخت‌های ارتباطی ایران صدمه‌ای وارد کند، البته به لطف هوشیاری تیم‌های فنی، دست خالی بازگشت.

  • منبع: پايگاه اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات
کد N2002168

وبگردی