آفتاب
به دلیل کاهش نرخ تولد؛

دانشگاههای کره جنوبی با کمبود دانشجو مواجه شدند

دانشگاههای کره جنوبی با کمبود دانشجو مواجه شدند

آمار کره جنوبی نشان می دهد این کشور با کمبود دانشجو روبرو است و درهمین راستا دانشگاه های این کشور مجبور به جذب دانشجوی خارجی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، کاهش جمعیت به دلیل کاهش نرخ تولد در کره جنوبی مشکلات متعددی را در این کشور ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات کاهش تعداد دانشجویان در دانشگاه های کره جنوبی است. این روند سبب شده بسیاری از دانشگاه ها به جذب دانشجویان خارجی مشغول شوند.

آمار ۲۰۱۸ میلادی میلادی نشان می دهد میزان ثبت نام دانش آموزن تازه فارغ التحصیل کره جنوبی در دانشگاه های این کشور، به کمترین میزان از ۲۰۱۰ میلادی تاکنون رسیده است. طبق این آمار فقط ۳۱۱۱۲۵ هزار دانشجو در ۲۰۱۸ میلادی تازه وارد هستند. تعداد کل دانشجویان کره جنوبی نیز در حال حاضر به ۲.۰۳ میلیون نفر رسیده که کمترین میزان طی ۸ سال اخیر است. همچنین این آمار ۲۰۵۸۳ نفر کمتر از دانشجویان در ۲۰۱۷ میلادی است.

دولت این کشور برنامه اصلاحاتی برای انطباق با کاهش تعداد دانشجویان اتخاذ کرده است. طبق این برنامه دولت، از تعداد دانشجوها در دانشگاه های غیر استاندارد کاسته شده است.

این روند به کاهش قابل توجه درآمد دانشگاه های کره جنوبی منجر شده است و به همین دلیل بسیاری از دانشگاه ها سعی دارند دانشجویان خارجی جذب کنند. بین ۲۰۰۶تا ۲۰۱۷ میلادی تعداد دانشجویان خارجی این کشور از ۳۲۵۵۷ به ۱۲۳۸۵۸ نفر رسیده که نشان دهنده ۲۸۰ درصد رشد است.

کد N2002152

وبگردی