آفتاب

وزنه‌برداری قهرمانی جهان| عشق‌آباد؛ دست سطانی از مدال کوتاه ماند

وزنه‌برداری قهرمانی جهان| عشق‌آباد؛ دست سطانی از مدال کوتاه ماند

همشهری آنلاین: وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران در پایان رقابت دسته ۷۳ کیلوگرم قهرمانی بزرگسالان جهان نوزدهم شد.

به گزارش سايت باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان برگزاری روز چهارم رقابت‌های دسته ۷۳ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان، ایران یک نماینده داشت که حسین سلطانی به مصاف ۱۰ وزنه‌بردار دیگر رفت كه نتايج زير به دست آمد:

  • حرکت یک ضرب:

حسین سلطانی کارش را بعد از روی تخته آمدن ورزشکار آمریکایی آغاز کرد. او برای نخستین حرکت توانست ۱۴۲ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در دومین حرکت پشت وزنه ۱۴۶ کیلوگرم قرار گرفت که این وزنه را هم با موفقیت ثبت کرد.

نماینده ایران در آخرین حرکتش قصد حمله به رکورد جوانان جهان را داشت که نتوانست ۱۵۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد و با همان ۱۴۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد و در رده سیزدهم قرار گرفت.

در پایان رقابت حرکات یک ضرب ملی‌پوش ایران با رکورد ۱۴۶ کیلوگرم سیزدهم شد.

  • حرکت دو ضرب:

سلطانی در اولین حرکت دو ضرب، وزنه ۱۷۴ کیلوگرم را مهار کرد، اما در حرکت دوم نتوانست ۱۷۸ کیلوگرم را بالای سر ببرد. او در آخرین حرکت تصمیم گرفت به رکورد دو ضرب جوانان جهان حمله کند، اما موفق نشد رکورد ۱۸۰ کیلوگرم را ثبت کند و با همان ۱۷۴ به کار خود پایان داد.

حسین سلطانی با رکورد ۱۴۶ یک ‌ضرب، ۱۷۸ دو ضرب و مجموع ۳۲۰ کیلوگرم با جایگاه نوزدهم به کار خود پایان داد.

  • رده‌بندی وزنه‌برداران برتر دسته 73 کیلوگرم:


1- ژیانگ شی (چین): حرکت یک ضرب 164 کیلوگرم، حرکت دو ضرب 196 کیلوگرم و مجموع 360 کیلوگرم (3 مدال طلا)


2- ون جئونگ سیک (کره جنوبی): حرکت یک ضرب 153 کیلوگرم، حرکت دو ضرب 195 کیلوگرم و مجموع 348 کیلوگرم (2 مدال نقره دوضرب و مجموع)


3- واژیم لیخارد (بلاروس): حرکت یک ضرب 156 کیلوگرم، حرکت دو ضرب 187 کیلوگرم و مجموع 343 کیلوگرم (1 مدال نقره یکضرب و مدال برنزمجموع)

 

کد N2001872

وبگردی