آفتاب

مردمِ همراهِ نظام، باید نشانه‌های بهبود شرایط را هم مشاهده کنند

مردمِ همراهِ نظام، باید نشانه‌های بهبود شرایط را هم مشاهده کنند

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان این‌که «مردم در 40 سال گذشته برای حفظ نظام و مقابله با توطئه‌های دشمن سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند»، گفت‌: مردم با نظام همراه هستند، اما باید نشانه‌ها و علائمی از بهبودی شرایط اقتصادی را هم مشاهده کنند.

علی محمد نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: همواره عبور از گردنه‌ها و شرایط سخت و خطرناک کشور در سایه وحدت به دست آمده است. اگر این وحدت در جامعه نبود توان کشور کاهش پیدا می‌کرد  و در حرکت دشمن تاثیرگذار بود. در این شرایط که آمریکا یک جانبه و غیر قانونی تحریم ها را علیه کشورمان آغاز کرده است نیز باید در  کشور وحدت وجود داشته باشد. ملت و نظام باید در کنار هم باشند، البته حاکمان هم باید متوجه باشند که مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند و به همین دلیل آستانه تحمل آن‌ها پایین آمده است. مردم مشکلات را تحمل می‌کنند به شرط این که نشانه‌ها و علائم بهبود اوضاع را ببینند.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: نباید خوش خیال بود؛ دلیل اینکه آمریکا هشت کشور را از تحریم نفتی ایران معاف کرده این است که به آنها مهلت داده تا به تدریج روابط خود را با ایران قطع کرده و خرید نفت از ایران را به صفر برسانند. آمریکا همچنین این شرط را گذاشته است تا این کشورها در قبال خرید نفت، کالا به ایران صادر کنند تا پول به فروش نفت در اختیار حاکیت قرار نگیرد. در واقع آمریکا در حال تلاش همه جانبه است تا فروش نفت ایران را به صفر برساند؛ بنابراین شرایط دشوار است و باید مراقب توطئه‌های دشمن بود. ملت کاملا منافع  کشور و امنیت کشور را به خوبی تشخیص می‌دهند و در مقابل حاکمیت هم رسالت سنگینی بر عهده دارد و باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

این عضو شورای مرکزی با اشاره به وظایف جریانات سیاسی در این شرایط، تصریح کرد: جریانات سیاسی حد واسط حاکمیت و جامعه هستند و خواسته های مردم را به حاکمیت منتقل کرده و حاکمیت را از برخورد غیر منطقی با جامعه بر حذر می دارند. جناح‌های سیاسی در این شرایط از سویی باید با حاکمیت وارد گفت‌وگو شده و خواسته‌های ملت را به حاکمیت منتقل کنند و از سویی با استدلال، منطق، آمار و ارقام شرایط را برای مردم تحلیل کرده، آنها را به حفظ آرامش دعوت کنند و به جامعه اطمینان دهند که خواسته‌های‌شان را از حاکمیت مطالبه می‌کنند.  

نمازی در پایان با بیان این‌که «کشور به آرامش، صبر و وحدت نیاز دارد»، گفت: مردم  ایران قابل مقایسه با سایر ملت‌ها نیستند، آن‌ها 40 سال است که با توطئه دشمن مواجه هستند و برای بقای نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی سختی‌ها را تحمل کرده‌اند. آنها با نظام مشکلی ندارند،  ولی این خواسته را دارند که حاکمیت مشکلات اقتصادی را حل کند.

انتهای پیام

کد N2001247

وبگردی