آفتاب

بیانیه وزارت خارجه روسیه | روسیه تحریم‌های ضدایرانی جدید آمریکا را محکوم کرد

بیانیه وزارت خارجه روسیه | روسیه تحریم‌های ضدایرانی جدید آمریکا را محکوم کرد

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام آمریکا در خروج از برجام ضربه شدید به امنیت بین المللی و ریاکاری در سیاست‌های اعلامی کاخ سفید است.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها ضد ایران، اعلام کرد: اقدام آمریکا، ضربه شدید به امنیت بین المللی و ریاکاری در سیاست های اعلامی کاخ سفید است.

در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه آمده است:‌ اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام با تمام اصول و موازین بین المللی در تضاد است

در بیانیه وزارت امورخارجه روسیه آمده است: آمریکا با ریاکاری از ضرورت عدم اشاعه تسلیحات هسته ای سخن می گوید، اما در عمل با اقدامات مخرب خود، از جمله خروج یکجانبه از توافق هسته ای با ایران، باعث ویران کردن معاهده مهم برجام و تضعیف امنیت و ثبات بین المللی می شود.

در بیانیه همچنین تاکید شده است: موج تازه تحریم های آمریکا ضد ایران، تلاش‌های پیگیر دیگر کشورهای امضا کننده برجام را تخریب می‌کند.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت امورخارجه روسیه با انتقاد شدید از خروج یکجانبه آمریکا از پیمانهای دوجانبه و بین المللی، تصریح شده است: ایالات متحده با در پیش گرفتن سیاست پیمان شکنی، همه ابزارهای حقوقی و بین المللی در زمینه عدم گسترش و کنترل تسلیحات غیر متعارف را از بین برده و نگرانی عمیقی برای جهان ایجاد کرده است.

در این بیانیه با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات ذیل توافق هسته ای و «آن پی تی» مستند به گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید شده است: روسیه تحت هیچ شرایطی چنین اقدامات یکجانبه ای را که مغایر با مصوبات شورای امنیت، نخواهد پذیرفت.

در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه روسیه تاکید شده است: هرگونه تحریم از سوی آمریکا که کاربرد برون مرزی داشته و به منافع کشوری ثالث زیان وارد می کند، مادامی که شورای امنیت سازمان ملل آنرا تایید نکرده باشد، غیرقابل قبول و غیر قابل اجرا از سوی کشورهای جهان و روسیه است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین با انتقاد از سیاست دوگانه واشنگتن در قبال کشورهای جهان، بویژه ایران، تاکید شده است: اگر واشنگتن علاقمند به مذاکره با ایران و حل مشکلات فیمابین با تهران است، چگونه سیاست فشار و تحریم و تهدید را همزمان اعمال می‌کند؟

در ادامه این بیانیه آمده است: برجام موفقیت و تاثیر خود در امنیت بین الملل را به اثبات رسانده و آژانس بین المللی انرژی بارها و بارها بر اجرای کامل تعهدات توسط ایران صحه گذاشته است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنين در اين بیانیه، با محکوم کردن اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام و همچنین اقدامات یکجانبه آمریکا ضد کشورهای جهان تاکید کرد: جامعه جهانی نباید اجازه دهد برجام به عنوان یک دستاورد مهم دیپلماتیک و چند جانبه در تاریخ سیاست بین الملل، از روی هوی و هوس یک کشور، از دست برود.

در پایان این بیانیه مهم تاکید شده است: روسیه و دیگر کشورهای امضا کننده برجام ضمن وفاداری به برجام، تمام اقدامات لازم برای گسترش همکاریهای بین المللی و مبادلات اقتصادی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران را انجام خواهند داد و به تحت هیچ شرایطی زیر بار تحریم های یکجانبه آمریکا ضد ایران نخواهند رفت.

کد N2000217

وبگردی