آفتاب

برگزاری جشنواره علمی "روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه"

برگزاری جشنواره علمی "روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه"

جشنواره علمی دانشجویی "روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه"، توسط انجمن‌های علمی دانشجویی از ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه امسال در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر کرده که در آن آمده است: «جشنواره علمی دانشجویی روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با هدف ترویج علم و فناوری، تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه، ترویج فعالیت‌های بین رشته‌ای در بخش‌های نمایشگاه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی، برگزاری نشست‌های علمی-ترویجی و نمایشگاه علم در قاب هنر برگزار می‌شود.

در بخش نمایشگاه انجمن‌های علمی دانشجویی، انجمن‌های علمی تلاش می‌کنند تا دستاوردهای علمی خود را به نمایش بگذارند و همچنین با ارائه یک موضوع علمی به آشنایی عموم مردم و دانشگاهیان با نقش علم در زندگی بپردازند. در اختتامیه جشنواره به سه غرفه برتر از این نظر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

در بخش "UT_TED"، اشاعه یک موضوع علمی به صورت ترویجی در مدت زمانی مشخص از سوی علاقه‌مندان مد نظر است که پس از ارسال و بررسی موضوعات مورد نظر توسط کمیته علمی برگزار می‌شود. در اختتامیه جشنواره به افراد برتر این بخش جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. فراخوان این بخش به زودی منتشر می‌شود.

در بخش "علم در قاب هنر" برگزاری نمایشگاه علم در قاب هنر صورت می‌گیرد که تلاشی است برای جلب نظر دانشگاهیان و عموم مردم به پیشرفت‌ها و تأثیرات یافته‌های علمی در زندگی روزمره آن‌ها، این نمایشگاه در جشنواره در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود که افراد علاقه‌مند می‌توانند آثار هنری خود را با موضوع علم در خدمت صلح و توسعه متعاقب فراخوان جشنواره ارسال کنند تا در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گیرند. در اختتامیه جشنواره به آثار برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. فراخوان این بخش به‌زودی منتشر خواهد شد".

بر اساس این گزارش، از سال ۱۳۸۰، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز ۱۰ نوامبر را "روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه" نام‌گذاری کرده است که در جوامع علمی و دانشگاهی سراسر جهان در قالب جشنواره‌های مختلفی با همین نام گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام

کد N2000143

وبگردی