آفتاب

شباهت‌های آشکار ترامپ و هیتلر | انتقادهای بازیگر برنده اسکار

شباهت‌های آشکار ترامپ و هیتلر | انتقادهای بازیگر برنده اسکار

جین فوندا با انتقاد از رویکرد رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به رسانه‌ها او را با آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی مقایسه کرد.

 به نقل از فاكس نيوز، بازيگر 80 ساله برنده اسكار كه در مراسم اهداي جوايز مركز رسانه‌اي زنان سخن مي‌گفت، با اشاره به شباهت‌هاي ميان دونالد ترامپ و هيتلر افزود: «حمله هر روز رئيس‌جمهوري آمريكا به رسانه‌ها نخستين گام به سوي فاشيسم و يادآور ظهور حزب نازي به رهبري هيتلر است. سنگ بناي دموكراسي داشتن رسانه‌هاي آزاد و مستقل است و ما بايد مطمئن شويم حمله‌هاي امروزي به رسانه‌ها قرار نيست ادامه يابد.»

فوندا كه سال گذشته شير طلايي افتخاري را از هفتاد و چهارمين جشنواره ونيز برد، در آستانه انتخابات ميان‌دوره‌اي آمريكا از آمريكايي‌ها خواست بيرون بروند و راي بدهند. او گفت: «انتخابات هرگز به اين اهميت نبوده است. دموكراسي ما شكننده و زير حمله است. نجابت ما زير حمله است و ما نمي‌توانيم از كنار آن ساده بگذريم. راي دادن راهي براي متوقف كردن آن است؛ همه بايد راي بدهند و من فكر مي‌كنم راي مي‌دهند.»

بازيگر تحسين‌شده آمريكايي ماه گذشته به سايت پوليتيكو گفته بود با وجود داشتن موضع سرسختانه نسبت به ترامپ، از او متنفر نيست و مي‌داند خاستگاه رئيس‌جمهوري آمريكا كجاست: «من كمي بيش از شما مي‌دانم. ترامپ مردي است كه در كودكي از پدرش آزار ديده و مادرش چندان مراقب او نبوده است. آنچه ما امروز از او مي‌بينيم، زبان و رفتار يك فرد زخم‌خورده است.»

ترامپ بارها در سخنان و توييت‌هاي خود رسانه‌ها را «دشمن مردم» خطاب كرده و همين هفته در توييتي نوشت: «خشمي بزرگ در كشور ما وجود دارد كه دليل آن گزارش‌هاي متقلبانه و نادرست رسانه‌هاست. رسانه‌هاي اخبار جعلي دشمن واقعي مردم هستند و بايد رويكرد خصمانه خود را متوقف كنند.»

فوندا هفت نامزدي اسكار در كارنامه دارد و دو بار در سال‌هاي 1971 براي «كلوت» به كارگرداني آلن جي پاكولا و 1978 براي «بازگشت به وطن» به كارگرداني هال اشبي برنده جايزه اسكار بهترين بازيگر زن شده است.

کد N2000012

وبگردی