آفتاب

افزایش صادرات تجهیزات برقی / سال آینده، سال صادرات انرژی است

افزایش صادرات تجهیزات برقی / سال آینده، سال صادرات انرژی است

معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو گفت: می توانیم اعداد صادراتی صنعت برق را افزایش دهیم و این افزایش صادراتی با حمایت دولت از سازندگان داخلی و تسهیل مبادلات بانکی انجام می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری، در نشست بررسی چالش ها و راهکارهای تحقق اهداف صادراتی صنعت برق کشور که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور برگزار شد، گفت: در بخش صادرات تجهیزات در کشور قابلیت های مناسبی داریم اما نیازمند سازوکارهایی برای توسعه صادرات هستیم تا سازندگان داخلی بتوانند از این ساز و کار بهره برداری کنند.

وی ادامه داد: بیشترین صادرات کشور در سال ۹۵ مربوط به صنعت برق بوده که رقمی معادل ۲.۷ میلیارد دلار را نشان می‌دهد، اما پتانسیل ها در صنعت برق کشور نشان می دهد که می توانیم اعداد صادراتی این بخش را افزایش دهیم و این افزایش صادراتی با حمایت دولت از سازندگان داخلی و تسهیل مبادلات بانکی صورت می گیرد.

حائری با اشاره به گزارش روز گذشته سندیکای صنعت برق عنوان کرد: این گزارش از جمله برنامه هایی است که برای تغییر، تفکر و استراتژی مد نظر قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه صادرات کشور در زمینه تجهیزات برقی بسیار پر رنگ بوده است، افزود: افزایش صادرات در این بخش در شرایط کنونی کشور می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه سال آینده، سال صادرات انرژی است، تاکید کرد: اقدامات مناسبی در زمینه صادرات انرژی صورت گرفته است و اکنون هاب انرژی منطقه هستیم و همانطور که وزیر نیرو روز گذشته اعلام کرد، در بخش انرژی های نو نیز ساز وکارهای را در نظر گرفتیم که سرمایه‌گذاران بتوانند بخشی از انرژی خود را صادر کنند. در زمینه صادرات انرژی دستور کارهای منسجمی دریافت می‌کنیم اما نیاز است که با همفکری شما نقشه راه را مشخص کنیم.

کد N1999907

وبگردی