آفتاب

تجهیزات تولید داخل نباید وارد شود/ صادرات در شرایط فعلی کشور توجیه اقتصادی دارد

تجهیزات تولید داخل نباید وارد شود/ صادرات در شرایط فعلی کشور توجیه اقتصادی دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شوند، نباید از کشورهای دیگر تامین شود؛ ولی در مواردی برای نوسازی معادن نیاز به تجهیزاتی است که مشابه داخلی آن وجود ندارد.

رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در حاشیه چهاردهمین دوره نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۱۸ که با حضور بیش از ۸۰ شرکت بزرگ داخلی و ۴۰ شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، از هدف‌گذاری این وزارتخانه برای افزایش سهم بخش معدن در اقتصاد خبر داد و گفت: سهم معدن در اقتصاد کشور در حال حاضر ۱.۲ درصد است ولی هدف دولت این است که تا آخر امسال این عدد به ۱.۴ درصد برسد، که به تبع آن سهم صنایع معدنی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با با اشاره به این‌که صادرات در شرایط فعلی کشور توجیه اقتصادی دارد و جزو اولویت‌های وزارت صمت است، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی شامل نوسازی صنایع و حمایت‌های مالی برای بخش معدن در نظر گرفته شده که باعث جهش در حوزه صادرات مواد معدنی خواهد شد.

رحمانی همچنین با تاکید بر این‌که استراتژی مقابله با تحریم‌ها در بخش معدن، حداکثر استفاده از ظرفیت‌های معدنی است، گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته پررونق‌تر و جدی‌تر بود و در آن اثری از تحریم‌ها حس نکردم.

وزیر جدید صمت خاطرنشان کرد: تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شوند، نباید از کشورهای دیگر تامین شود؛ ولی در مواردی برای نوسازی معادن نیاز به تجهیزاتی است که مشابه داخلی آن وجود ندارد.

کد N1999689

وبگردی