آفتاب

صدا و سیما باید فضایی را در اختیار موافقان پیوستن به FATF می‌گذاشت/ نباید خودمان را در تنگنا قرار دهیم

صدا و سیما باید فضایی را در اختیار موافقان پیوستن به FATF می‌گذاشت/ نباید خودمان را در تنگنا قرار دهیم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وظیفه صدا و سیما بود که یک مقداری بیشتر درباره FATF برنامه تهیه کند و فضایی را هم در اختیار موافقان آن قرار دهد که به آن تشریح بپردازند.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مهلت گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ایران و استفاده از این فرصت برای جلوگیری از فضای افراطی‌گری درباره پیوستن دائمی ایران به این کارگروه گفت: از دید من این وظیفه صدا و سیما بود که یک مقداری بیشتر در این باره برنامه تهیه کند و فضایی را هم در اختیار موافقان FATF  قرار دهد که به آن تشریح بپردازند.

نماینده مردم شازند خاطرنشان کرد: معتقدم در حوزه بین‌المللی که قرار داریم نمی‌توانیم به صورت مستقل یک‌سری برنامه‌های خاص را اجرا کنیم؛ زیرا زندگی امروز مبتنی بر ارتباطات است.

وی ادامه داد: شاید CFT در بعضی از موارد به لحاظ شرایط سیاسی و اقتصادی ما در منطقه ملاحضات و محدودیت‌هایی داشته باشد اما معتقدم این چهار لایحه در راستای شفافیت کمک‌های بسیاری می‌کند.

ابراهیمی تاکید کرد: اگر کلکی در کار نباشد و در سلامت عمل کنیم اقتصاد در حوزه داخلی و بین‌المللی با اجرای این استاندارها بهتر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که موافقان پیوستن ایران به FATF چه کمکی می‌توانند به شناساندن این کنواسیون‌ها کنند، بیان کرد: در حال حاضر اگر مخالفان مطرح می‌کنند که پیوستن به این کمیسیون موثر نیست حرف‌شان بی راه نیست؛ چرا؟ چون ما تحت تحریم هستیم و شدت تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ما ادامه دارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما امروز تحریم بین‌المللی، اروپا  و شورای امنیت را نداریم. الحاق ما به این کنواسیون‌ها تا حدودی اثر مستقیم و مشهود زمانی که در لیست سیاه بودیم را از بین ‌می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر بخواهیم با همسایه‌ها ارتباط داشته باشیم، چون آن‌ها در حال اجرای تعهدات خود به FATF هستند دچار مشکل خواهیم شد. 

ابراهیمی افزود: اگر استاندارهای FATF را رعایت نکنیم در لیست سیاه قرار خواهیم گرفت و این یعنی این‌که با دست خودمان، خودمان را در تنگنا و سختی قرار داده‌ایم.

کد N1998785

وبگردی