آفتاب

واعظی: سازوکار مالی اروپا هفته آینده آغاز به کار می‌کند | مذاکرات مثبت است

واعظی: سازوکار مالی اروپا هفته آینده آغاز به کار می‌کند | مذاکرات مثبت است

همشهری آنلاین: رئیس دفتر رییس جمهوری گفت: مذاکرات با اروپایی‌ها به خوبی پیش می‌رود و سازوکار مالی اروپا با ایران در هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پیام راهپیمایی روز 13 آبان باتوجه به اعمال مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهارداشت: آنچه امروز آمریکا دنبال می کند هیچ فرقی با 13 آبان سال 58 ندارد.

وی افزود: تلاش آمریکا برای تحریم فشار بر مردم و نظام جمهوری اسلامی و مقابله با ایران است. ما برای هرکدام از فشارها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و کمیته‌های مختلفی در وزاتخانه‌ها و سازمان‌ها تشکیل شده است.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همانگونه که رییس جمهوری اعلام کردند، آنچه قرار بود در 13 آبان اتفاق بیفتد از چند ماه قبل اتفاق افتاده و در این روز شاهد اتفاق جدیدی نخواهیم بود.

واعظی همچنین درمورد همکاری ایران و اتحادیه اروپا تصریح کرد: سازوکار مالی اروپا با ایران (اس پی وی) در هفته آینده شروع می‌شود و مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، ما نگران نیستیم. طبیعی است که آنچه طی سال‌های پیش شاهد بودیم جنگ روانی بود، اکنون هم جنگ روانی و تبلیغات است.

وی یادآور شد: مردم نسبت به گذشته عکس‌العمل بهتری درباره خبرسازی‌ها دارند و می‌دانند که واقعیت ندارد.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین درمورد برگزاری با شکوه راهپیمایی اربعین حسینی اظهارداشت: دولت نه به عنوان کار اداری که به عنوان یک کار اعتقادی به برگزاری مراسم اربعین حسینی وارد شد و انتظار داریم گروه‌های سیاسی از این مراسم بهره‌برداری سیاسی نکنند.

وی همچنین درباره حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر و برنامه‌های در نظرگرفته شده در این زمینه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تنظیم جزییات بسته‌هایی حمایتی دولت را بر عهده گرفتند.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: دولت برای کمک و جبران نیازمندی‌های مواد غذایی کسانی که فکر می‌کنیم نیازمند هستند این بسته‌ها را تدارک دیده است و فکر می‌کنم نیمی از مردم کشورمان را شامل شود. این طرح از هفته آینده شروع می‌شود و به تدریج ادامه می‌یابد.

واعظی درباره افزایش حقوق کارمندان هم گفت: این کار نیاز به قانون دارد و ما بتوانیم در قانون بودجه به مجلس تقدیم می‌کنیم و اجازه آن را بگیریم، طبق روال در فروردین ماه این کار را انجام می‌دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره اتهامات واهی دانمارک توضیح داد: بلافاصله روز گذشته رییس جمهوری دستور بررسی دقیق دادند. آنچه در خبرها آمده نمی‌تواند قابل قبول باشد. در آستانه 13 آبان و آغاز تحریم‌های ادعایی، برخی به دنبال تغییر فضا هستند. روابط ایران و اروپا و مذاکرات برجام به خوبی پیش می‌رود و عده‌ای به دنبال وارد ساختن خلل به این روابط هستند.

کد N1998059

وبگردی