آفتاب

اعلام هویت قربانیان ایرانی تصادف کوت عراق

اعلام هویت قربانیان ایرانی تصادف کوت عراق

هویت سه نفر باقیمانده از 11 زائر کشته شده در تصادف یک دستگاه ون با یک دستگاه اتوبوس خط واحد ایرانی در کوت عراق اعلام شد.

یک منبع مطلع در ستاد اربعین عراق دقایقی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: هویت هفت نفر از این قربانیان پیش تر و در زمان تصادف مشخص شده بود اما سه تن دیگر پس از بررسی بیشتر به شرح زیر تشخیص هویت شدند.
- نادر آقاجانی شهرستانی فرزند علی به شماره ملی 2591794243
- جعفر مرادی کلهری فرزند رجبعلی به شماره ملی 5459679567
- صادق فردوسی فرزند غیبعلی به شماره ملی 1540201422
در حادثه تصادف رانندگی صبح روز دوشنبه هفتم آبانماه یک دستگاه اتوبوس ایرانی در جاده جسان به کوت با خودروی ون عراقی که سرنشینان آن ایرانی بودند شدید برخورد کرد.
در این حادثه 10 مسافر ایرانی سرنشین خودروی ون و همچنین راننده عراقی آن کشته شدند.
این منبع به خبرنگار ایرنا گفت که پیکر چهار تن از این زائران تاکنون به کشور اعزام شده و پیکرهای شش تن دیگر از قربانیان تصادف کوت پس از انجام مراحل قانونی امروز چهارشنبه به ایران اعزام خواهد شد.
گفتنی است ایرنا پیشتر اسامی هفت زائر کشته شده در این حادثه که پیکرهای آنها شناسایی شده بود را به نقل از منبع آگاه به شرح زیر اعلام کرده بود.
1- حمید بهزاد مهربانی فرزند رسول
2- خدیجه عباسی فرزند سیارعلی
3- فاطمه کیانا نصیری فرزند روح اله
4- محمدکیان نصیری فرزند روح اله
5- روح اله نصیری فرزند مجید
6- موسی رضایی فرزند محمد
7- هادی عمادی فرزند جهانگیر
حوادث رانندگی در عراق در ایام اربعین بدلیل ترافیک جاده ها، کمبود وسیله نقلیه و استفاده از هر نوع وسیله موتوری و باری نا ایمن و عجله رانندگان عراقی بیش از پیش افزایش می یابد.
حمل و نقل زائران به کربلا و بازگشت آنها به شهرها و گذرگاه های مرزی مبدا یکی از معضلاتی است که به اذعان منابع عراقی برغم تجربه 15 سال گذشته در برگزاری مراسم زیارت اربعین، هنوز شاهد ساماندهی چندانی نیست.
کد N1997806

وبگردی