آفتاب

کارخانه نئوپان خلخال احیا می‌شود

کارخانه نئوپان خلخال احیا می‌شود

به دنبال متوقف شدن فعالیت کارخانه نئوپان خلخال، فرماندار شهرستان خلخال صبح امروز (۹ آبان ماه) در نشست خود با امام جمعه خلخال گفت: تمام تلاش خود را برای احیای واحد تعطیل شده نئوپان خلخال انجام می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، فریدون بابایی با بیان اینکه قرار است این واحد تولیدی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود، افزود: فعالیت این واحد تولیدی که متعلق به بنیاد مستضعفان است از یک سال پیش متوقف شده و کارگرانش بیکار شده‌اند.

به گفته وی، بهانه بنیاد مستضعفان برای تعطیلی کارخانه بروز نبودن دستگاه‌های و تجهیرات تولید ورق نئوپان و ناتوانی رقابت تولیدات این کارخانه با دیگر کارخانه‌های فعال کشور است که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی استانداری و همچنین رغبت سرمایه‌گذار بومی، این واحد صنعتی در آینده نزدیک احیاء و فعال تولیدی خود را از سر خواهد گرفت.

فرماندار خلخال همچنین بیان کرد: با شروع به کار این واحد صنعتی بزرگ؛ زمینه ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی جدید مستقیم و پایدار و صدها شغل غیرمستقیم در این شهرستان فراهم خواهد شد.

بابایی در خصوص مطالبات کارگران بازنشسته و بیکار شده نئوپان گنبد گفت: همزمان با تعطیلی این واحد تولیدی مطالبات بازنشستگی، بیمه و معوقات کارکنان و کارگران این کارخانه از سوی بنیاد مستضعفان پرداخت شده است.

وی به ارائه بسته‌های حمایتی مختلف از سوی دولت به سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های منجر به اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: منابع اعتباری مختلفی در چند بخش تسهیلات اعتباری اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی با ۶ درصد برای طرح‌های مناطق روستایی و ۱۰ درصد در مناطق شهری پرداخت می‌شود.

بابایی با بیان اینکه در سال جاری تسهیلات اعتباری ۶۸ طرح اقتصادی این شهرستان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پرداخت شده، از ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی جدید در نیمه اول امسال برای بیکاران این شهرستان خبرداد.

فرماندار خلخال گفت: طرح‌های اقتصادی پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در قالب سامانه پنجره واحد مورد بررسی، ارزیابی و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات قرار گرفته و پروسه زمانی پیشنهادی تا مرحله اجرای طرح بسیار کوتاهتر از گذشته شده است.

کد N1997685

وبگردی