آفتاب

اعلام آمادگی وزارت نفت عراق برای تامین کامل نیازهای سوختی زائران

اعلام آمادگی وزارت نفت عراق برای تامین کامل نیازهای سوختی زائران

وزیر نفت عراق از موفقیت «طرح سوخت» ویژه مراسم زیارت اربعین حسینی و تأمین نیازهای مشتقات نفتی در استان کربلا و استان‌های فرات میانه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ «ثامر غضبان» وزیر نفت عراق از موفقیت «طرح سوخت» ویژه مراسم زیارت اربعین حسینی و تأمین نیازهای مشتقات نفتی در استان کربلا و استان‌های فرات میانه خبر داد و افزود: «موکب‌ها و هیأت‌ها به بیش از یک میلیون لیتر نفت سفید و حدود دو میلیون سیلندر گاز مجهز شده‌اند». 

وزیر نفت عراق گفت: «وزارت نفت عراق از طریق ایجاد اتاق عملیات مشترک در تأمین نیازهای سوختی شهروندان و موکب‌ها و هیأت‌های حسینی و نیروگاه‌های برقی و ناوگان حمل نقل و نقل عمومی و خصوصی موفق بوده است». 

وزیر نفت اعلام کرد: «طرح تأمین سوخت در استان مقدس کربلا از اول ماه صفر آغاز و تا روز اربعین حسینی ادامه داشته است. تأمین سوخت در استان‌های فرات میانه نیز در یک دوره ۱۵ روزه از پنجم تا ۲۰ ماه صفر اجرائی شده است». 

غضبان تأکید کرد: «در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۳۲ هزار لیتر نفت سفید، بیش از  ۵۰۱ هزار لیتر گازوئیل و بیش از یک میلیون و ۹۱۳ هزار سیلندر گاز برای موکب‌ها و هیأت‌های حسینی، نانوایی‌ها و ژنراتورها در استان کربلا و استان‌های فرات میانه در نظر گرفته شده و  سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های تولید برق در فرات میانه نیز تأمین شده است».

وی در ادامه از تلاش های صادقانه عوامل شرکت نفت و پخش فرآورده‌های نفتی و تمام تشکیلات مرتبط با وزارت نفت تقدیر و تشکر کرد.

«کاظم مسیر» مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق نیز گفت: «این شرکت تمام مکانیزم‌ها و وسایل حمل و نقل را برای انتقال زائران به استان کربلا به کار گرفته است به گونه‌ای که تعداد وسایل نقلیه وابسته به وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط با این وزارت به ۲۳۱ هزار ماشین برای جابه‌جائی زائران می‌رسد. همچنین تعداد ۳۴۰ هزار تانکر سیال برای تأمین نیاز پایگاه‌های سوخت‌گیری در سه محور نجف- کربلا و بابل- کربلا و بغدا- کربلا تهیه شده است».

وی بر موفقیت چشمگیر در عملیات پخش فراورده‌های نفتی و تأمین نیازهای استان کربلا و استان‌های فرات میانه در مراسم زیارت اربعینی تأکید کرد. 

این مدیر کل افزود: «در دوره پنجم تا ۲۰ ماه صفر فروش مشتقات نفتی به هیأت فرات میانه و شعب آن برای تأمین سوخت دو بخش عمومی و خصوصی به بیش از ۶۹ میلیون و ۱۵۸ هزار لیتر بنزین، ‌۳۸ میلیون و ۶۸۲ لیتر گاز و بیش از ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار لیتر نفت سفید می‌رسد». 

استاندار کربلا و رئیس شورای استان از تلاش‌های وزارت نفت در تأمین سوخت مورد نیاز موکب‌ها و هیأت‌های حسینی و وسایل حمل  و نقل عمومی و خصوی برای انتقال زائران تشکر و سپاسگزاری کرد. 

نماینده مرجعیت دینی نیز از نقش عوامل بخش نفت در حمایت از موکب‌ها و هیأت‌های حسینی و تأمین سوخت مورد نیاز زائران در استان‌های مقدس کربلا و نجف و کاظمین برای زنده نگه داشتن این فضای مذهبی قدردانی کرد. 

 

 

کد N1997597

وبگردی