آفتاب

حضور پررنگ اهالی سیاست و فرهنگ در راهپیمایی اربعین | وقتی سیاسیون همقدم با مردم می شوند

حضور پررنگ اهالی سیاست و فرهنگ در راهپیمایی اربعین | وقتی سیاسیون همقدم با مردم می شوند

اربعین امسال هم با همان شور و هیجان هر سال در حال برگزاری است و در این میان چهره‌های سیاسی هم به خیل زائران پیوسته‌اند تا با پای پیاده خود را به کربلا برسانند.

خبرآنلاین: حال و هوایی دارد؛ پیر و جوان قدم در راه می گذارند تا این سنت کهن را که چند سالی است پررنگ تر از قبل شده، شوری دوباره ببخشند. دیگر هیچ چیزی مهم نیست؛ تنها عشق امام سوم شیعیان است که مردم را با وجود خطرات و تهدیدات گروه های تکفیری مصمم می کند تا به سوی کربلا رهسپار شوند. در این میان چهره های سیاسی و هنری نیز گام به گام با مردم حرکت می کنند.
همین یک سال پیش بود که از اسحاق جهانگیری تا حدادعادل و سید محمود علوی راهی کربلا شدند. عکس ها یکی یکی در فضای مجازی دست به دست می شود گاهی مردم آن را ثبت می کنند و گاهی هم صفحات مجازی سیاسیون می شود لحظات ثبت اربعین و پیاده روی آن. امسال هم قاعده حضور مردم و مسوولان در پیاده روی اربعین حسینی از آنچه در سالهای قبل رقم خورد مستثنی نبود.

سال 96 کدام یک از چهره های سیاسی پیاده روی رفتند؟
یک سال پیش درست در همین روزها بود که عکس بسیاری از چهره های سیاسی که خود را به پیاده روی اربعین رسانده بودند دست به دست می شد. که اسحاق جهانگیری یکی از مورد توجه ترین انها بود.
برخی می گفتند چون روز اربعین خطر انفجارهای انتحاری گروه های تکفیری وجود دارد مسوولان کمتر در این راهپیمایی ها حاضر می شوند این درحالی بود که سید محمود علوی وزیر اطلاعات خودش در کنار مردم  حاضر شده بود و به کربلا رفت.
عکس غلامعلی حدادعادل با زائرین در پیاده روی کربلا از آن عکس هایی بود که در رسانه ها و فضای مجازی بسیار دست به دست می شد. به هر حال او چندسالی است که از مجلس فاصله گرفته است اما همچنان حضور پررنگی در سیاست ایران دارد به ویژه وقتی فصل انتخابات هم در راه باشد.
محسن هاشمی رفسنجانی هم که چندماهی بود صندلی ریاست شورای شهر تهران را از آن خود کرده بود به جرگه زائران پیوست و قدم در راه کربلا گذاشت.
حضور وزرای احمدی نژاد هم در راهپیمایی سال گذشته پررنگ بود. نیکزاد وزیر مسکن دولت نهم که همه جا مُهر مسکن مهر را بر پیشانی دارد سال 96 در زمره زائران کربلا بود.
سید محمد حسینی هم که زمانی سکان وزارتخانه ارشاد را به عهده داشت با انتشار تصویری متفاوت از خود نشان داد که اربعین 96 را  در کنار زائران امام حسین (ع) گذرانده است.
محمدباقر قالیباف که چند ماهی می شد تصدی بر شهرداری را به رقیب سیاسی واگذار کرده بود  با نوه هایش  به جمع زائران کربلا پیوست

اربعین 97 و حضور سیاسیون
عکس سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی از اولین تصاویر مربوط به سیاسیون حاضر در نجف بود که منتشر و دست به دست شد.
سید احمد خمینی که سال گذشته هم پا در راه کربلا گذاشته بود و به خیل زائرین پیوسته بود امسال نیز با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش نشان داد که امسال هم خود را به خاک عراق رسانده است تا مسیر نجف کربلا را پیدا طی کند و در صف زائران امام حسین (ع) قرار بگیرد.
امسال اهالی سیاست و فرهنگ به دور از هر مرزبندی سیاسی و جناحی مانند سالهای گذشته حضور پررنگی در این آیین دلدادگی داشتند و قطعا طی روزهای آینده لیست بلندبالایی از این حضور را می توان تکمیل و منتشر کرد.
کد N1997012

وبگردی