آفتاب

برپایی سومین بازار فناوری و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی در اسفند ماه

برپایی سومین بازار فناوری و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی در اسفند ماه

سومین بازار فناوری و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی در سه بخش نمایشگاه، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 8 اسفندماه امسال در منطقه پارس جنوبی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این فن‌بازار از بخش‌های بالادستی، میان‌دستی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تشکیل شده و تجهیزات مکانیکی، تاسیسات مکانیکی، مواد، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، فرآیند، محیط زیست و HSE، فناوری اطلاعات، خدمات فنی مهندسی، تجهیزات و مواد حفاری، خدمات فراساحلی، خدمات مدیریتی و سیستم‌های سازمانی را دربر می‌گیرد.

در بازار فناوری و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی، فروشندگان فناوری فرصت پیدا می‌کنند تا ایده‌ها و فناوری‌های خود را در معرض نمایش گذاشته و اقدام به بازاریابی برای آنها کنند. از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان فناوری نیز تقاضاهای خود را مطرح کرده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشند.

اهداف برگزاری بازار فناوری و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی، معرفی شرکت‌ها و فناوری‌های جدید به صنایع و واحدهای صنعتی مستقر در پارس جنوبی؛ تبادل بازار و هم‌افزایی در خلق فرصت‌های جدید برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران داخلی؛ کشف زمینه‌های جدید برای فعالیت شرکت‌های فناور و نوآور و همچنین ایجاد تصویر واضح از فرصت‌های منطقه پیش روی شرکت‌های حاضر در رویداد است.

نمایشگاه

بخش نمایشگاهی این رویداد شامل بخش ساخت داخل و بخش انتقال فناوری است. هدف از برگزاری نمایشگاه در این رویداد، هم‌افزایی و ایجاد فرصتی برای تعامل هرچه‌تمام‌تر شرکت‌ها و سازندگان داخلی با صنایع مستقر پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مرکز صنعتی کشور است. تبادل بازار با صنایع مستقر می‌تواند فرصتی برای رشد سازندگان و صنایع باشد.

در بخش نمایشگاهی ساخت داخل، سازندگان و تولیدکنندگان داخلی دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند. همچنین چندین دستاورد ساخت داخل در حاشیه این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

در بخش انتقال فناوری، شرکت‌هایی که با انتقال فناوری از خارج به داخل کشور در حال فعالیت هستند، شرکت کرده و حضور در کنار صنایع و سازندگان داخلی می‌تواند فرصتی برای هم‌افزایی و تبادل بازار آن‌ها باشد.

سومین بازار فناوری و نوآوری نفت و گاز و پتروشیمی در بخش نمایشگاهی، حوزه‌های فعالیتی تجهیزات مکانیکی، تاسیسات مکانیکی، مواد، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، فرآیند، محیط زیست، فناوری اطلاعات، خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات و مواد حفاری، خدمات فراساحلی، خدمات مدیریتی و سیستم‌های سازمانی را پوشش می‌دهد.                                                             

پنل‌های تخصصی

در رویداد بازار فناوری و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی، پنل‌های تخصصی با هدف انتقال دانش و مفاهیم به روز در خصوص موضوعات مرتبط با صنایع نفت
گاز و پتروشیمی به‌منظور به روز شدن و بهبود فرآیندها برگزار می‌شود. این پنل ها در دو بخش فنی، بازرگانی و حقوقی خواهد بود.

این پنل‌های تخصصی که با حضور نفرات کلیدی صنایع مستقر در منطقه و شرکت‌های حاضر برگزار می‌شود، در حوزه‌های فنی مختلف مانند برق و الکترونیک، مکانیک، مواد شیمیایی و دیگر موارد خواهد بود و پیرامون آن هم‌اندیشی و تبادل اطلاعات صورت گرفته و راهکارها برای حل مشکلات در زمینه‌های مختلف صنایع مرتبط مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در پنل‌های تخصصی بازرگانی و حقوقی دومین بازار فناوری و نوآوری نفت گاز و پتروشیمی، موضوعاتی مانند قراردادها، مناقصات و ارتباط با وندورها مورد مداقه قرار گرفته و به بحث گذاشته می‌شود. حاضرین در پنل‌ها متخصصان صنایع مستقر در منطقه، مدیران ارشد، مدیران عامل شرکت‌های سازنده داخلی، اساتید دانشگاه و کارشناسان مربوطه خواهند بود.

کارگاه‌های آموزشی

در این رویداد کارگاه‌های آموزشی فنی و مهندسی، مدیریتی و بازرگانی نیز برگزار شده و به تمام شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها، گواهینامه معتبر از سوی پارک علم و فناوری خلیج‌فارس ارائه خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در کارگاه‌های آموزشی فنی و مهندسی به موضوعاتی چون زمینه‌های خوردگی، سیستم‌های ضد انفجار، سیستم‌های بدون مشعل پرداخته شده و در بخش کارگاه‌های بازرگانی و مدیریتی نیز موضوعات روز مدیریت سازمان، قراردادها، مناقصات، مدیریت ارزش در صنایع نفت گاز و پتروشیمی، مدیریت مصرف انرژی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N1996933

وبگردی