آفتاب

زندگینامه: رضا رحمانی (۱۳۴۵-)

زندگینامه: رضا رحمانی (۱۳۴۵-)

همشهری آنلاین: رضا رحمانی متولد سال ۱۳۴۵ در محله داش ساختمان تبریز از جمله ایرانیانی است که از کارمندی به وزارت و وکالت رسیده است.

رضا رحماني كه روز شنبه 5 آبان ماه 1397 با كسب رأي موافق 203 نماينده مجلس شوراي اسلامي توانست به عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت وارد كابينه دوازدهم شود، در آغاز كار كارمند وزارت صنايع و معادن بوده است.  

وي پس از سپري كردن مقطع كارشناسي رشته حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، راه خود را در حوزه آكادميك هم به سوي صنعت تغيير داده و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دوره مدیریت استراتژیک را در سازمان مدیریت صنعتی و دوره دکترای مدیریت (DBA) را در دانشگاه صنایع و معادن ایران گذرانده است.

رحماني نمایندگي مردم تبریز، آذرشهر و اسکو را در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بر عهده داشته و در دوره‌هاي نيز رئيس يا نايب رئيس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بوده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید؛ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران؛ عضو شورای عالی بیمه؛ عضو شورای عالی آمار؛ رئیس هیات امنای صندوق بازنشستگی کارکنان مس ایران؛ عضو هیات مدیره شرکت نوسازی صنایع ایران و ... در سوابق مديريتي رضا رحماني وجود دارد.

کد N1996153

وبگردی