آفتاب
منصور نورپور در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

سینما نیاز به کمیته انضباطی ندارد

سینما نیاز به کمیته انضباطی ندارد

منصور نورپور رئیس هیات مرکزی انجمن سینماداران معتقد است که تشکیل کمیته انضباطی در سینما اشتباه است .

منصور نورپور رئیس هیات مرکزی انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آیین نامه جدید و تشکیل کمیته انضباطی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی  تا امروز سینماداران با پخش کنندگان سینما روابط دوستانه و حسنه‌ای داشتند و هر سال آیین نامه‌ای  را به‌صورت مشترک می‌نوشتند.

وی ادامه داد:  امسال بدون حضور سینماداران یک آیین نامه‌ای نوشته شده است و در این آیین نامه یک کمیته انضباطی نیز  طراحی شده است که درست نیست. مگر سینماداران خلاف می‌کنند و مواد مخدر می فروشند که نیاز به کمیته انضباطی داشته باشد.

نورپور ادامه داد:  با این کمیته مخالفیم و از محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی تقاضای دیدار کردیم که در ظرف ۶ ماه گذشته فقط یک بار به ما وقت دادند و یک بار هم حضوری  در جلسه مطرح کردیم ولی به درخواست ما توجهی نشد.

وی ادامه داد: ما نه کمیته انضباطی را اجرا می‌کنیم و نه قبول داریم و معتقدیم  آیین نامه باید با حضور چند نفر از اعضای انجمن سینماداران و پخش کنندگان طبق سنوات گذشته  طراحی شود.

نورپور افزود: نیازی به کمیته انضباطی در سینما  نیست و  اگر تخلفی صورت بگیرد و صاحب فیلم یا سینماداری تخلف کند  این مسئله به شورای صنفی ارجاع می‌شد و در شورا  بررسی می‌شد و اگر این مسئله در شورا حل نشد در شورای عالی حل و فصل می‌شود.

کد N1995255

وبگردی