آفتاب

اگر وزرا رای بیاورند، به هتل پنج ستاره نمی‌روند

اگر وزرا رای بیاورند، به هتل پنج ستاره نمی‌روند

نماینده ساری تاکید کرد: رحمانی باید با کمک ظرفیت مجلس و کمیسیون‌های تخصصی گره از مشکلات وزارتخانه باز کند ایشان هم از نگاه مجلس دولت را دیده و هم از نگاه دولت مجلس را دیده است

به گزارش خبرنگار ایلنا در جریان بررسی صلاحیت رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در موافقت با رحمانی سخنرانی کرد.

یوسف‌نژاد گفت: وقتی می‌خواهیم حکمی بدهیم باید انصاف و موازین اخلاقی را رعایت کنیم و اینکه بدانیم آیا در جایگاهی هستیم که این حکم را صادر کنیم یا نه. من خودم را برای اظهارنظر در مورد وزیر پیشنهادی صمت ذی‌صلاح می‌دانم.

وی ادامه داد: هشت سال است که به صورت مداوم در کمیسیون صنایع حضور دارم و فعالیت‌هایی نیز در خود وزارتخانه داشته‌ام همه ما می‌دانیم پذیرش مسئولیت در این برهه خیلی سخت است و هر کسی قبول نمی‌کند. آقایان و خانم‌ها اگر وزرا امروز رای بیاورند به هتل پنج ستاره نمی‌روند بلکه به جایی می‌روند که کوهی از مشکلات انتظار آنها را می‌کشد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: شرایط تحصیلی و تجربی و عملی آقای رحمانی کاملا با مسئولیتی که امروز قرار است به ایشان واگذار شود همخوانی دارد و دیگر ما نیازی نداریم که به ایشان آموزش بدهیم. هزینه‌ای که برای بسیاری از مسئولان تا امروز پرداخته‌ایم و متاسفانه جواب نگرفته‌ایم.

وی افزود: بحث سامانه قیمت‌گذاری خودرو، تجارت خارجی و جلودار بودن معدن، جزو اهم مسائلی است که رحمانی به آنها کاملا آشنا است. آقای صادقی در مخالفت با ایشان اشاره کردند که برنامه‌های رحمانی همان برنامه‌های قبلی است اتفاقا این درست است وزیر با اسناد بالادستی روبرو است و خودش را باید با آن وفق بدهد و از شرایط روز استفاده کند.

یوسف‌نژاد تشریح کرد: رحمانی باید با کمک ظرفیت مجلس و کمیسیون‌های تخصصی گره از مشکلات وزارتخانه باز کند ایشان هم از نگاه مجلس دولت را دیده و هم از نگاه دولت مجلس را دیده است علاوه بر اینها آقای رحمانی فردی سالم و صادق است و روابط بین دستگاه‌های دولتی را می‌تواند به راحتی استفاده کند.

وی ادامه داد: هر کسی که از مجلس برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کرده، برد کرده است. مجلس هم باید به وزرا کمک کند. یک وزیر بدون استفاده از مجلس موفق نیست. باید گفت که آقای رحمانی کاملا این مساله را باور دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به صحبت‌های صبح رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی صبح حرف‌هایی زدند اما مهم آن است که خود ایشان به معدن، خودرو و صنعت کمک کند. وزرای محترم مجلس خانه شماست اگر مشکلی پیش آمد باید بگوییم من می‌روم مجلس و آن را حل می‌کنم هر چند برخی از اشخاص نخواستند که از این ظرفیت استفاه کنند.

وی در پایان گفت: بحث ارزش افزوده، بیمه، تامین اجتماعی و صنعت که زمین‌گیر شده و تسهیلات بانکی مسائلی است که باید به آن رسیدگی کند.

کد N1995111

وبگردی