آفتاب

شفر: باید در تمامی دقایق بازی بجنگیم | گلزنی تنها وظیفه مهاجمان نیست

شفر: باید در تمامی دقایق بازی بجنگیم | گلزنی تنها وظیفه مهاجمان نیست

سرمربی استقلال تهران در نشست خبری پس از رویارویی با سپاهان اصفهان در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش ایلنا، وینفرد شفر پس از شکست شاگردانش در دیدار هفته دهم مسابقات لیگ برتر مقابل سچاهان اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: در گذشته هم شکست خوردم اما امروز در حالی باختیم که موقعیت های گل داشتیم و فوتبال خوبی ارائه دادیم. قبل از بازی منتظری را از دست دادیم و علی کریمی در دقیقه 15 مصدوم شد. همه می‌گویند استقلال باید ببرد و دید که تیم حریف یک موقعیت داشت و ارسال او به گل تبدیل شد. معلوم بود که روی ضربات کرنر و ایستگاهی برنامه دارد و اگر جلوی این حمله را می‌گرفتیم بازی مساوی بود.

او ادامه داد: به بازیکنانم گفتم که خوب بودند و این موقعیت حریف گل شد. باید در تمامی دقایق بجنگیم تا پیروز باشیم. باید در تمرینات روز حملات و ضربات آخر تمرین کنیم. من حرف منفی درباره تیمم نمی‌زنم و تنها باید موقعیت خودمان را به گل تبدیل می‌کردیم.

شفر افزود: وقتی شما در استقبال بازی می‌کنید از نفر اول تا آخر باید برای موفقیت بجنگند و نباید به حریف موقعیت بدهید که گلزنی کند. یک صحنه پنالتی برای ما واضح بود و داور برای ما نگرفت. این را می‌دانید که هرگز درباره داوری صحبت نمی‌کنم اما داور به این صحنه اعتقاد داشت که پنالتی بود اما به کمک داور تبریک می‌گویم که اصلاح کرد. روی محمد دانشگر هم پنالتی واضح بود که داور آن را اعلام نکرد. شاید البته داور آن را ندیده باشد که بازیکن سپاهان خطا کرد برای آنها شاید راحت نبود اما در صحنه پنالتی سپاهان دیدند که بازیکن حریف دایو زد و خودش را به زمین انداخت.

سرمربی استقلال درپاسخ به این سوال که دلیل مصدومیت‌های بازیکنان استقلال چه بوده، گفت: پژمان منتظری در تمرین با یک بازیکن دیگر همزمان به یک توپ ضربه زدند و به همین دلیل مچ پای او درد گرفت. درباره علی کریمی هم باید با پزشک باشگاه صحبت کنم. فصل گذشته که به اینجا آمدم مربی بدنسازی نداشتیم و این بسیار مهم است که برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنان را آماده کند. ما فصل گذشته بازی با سرعت بالا داشتیم و اگر بازیکنی صد در صد آماده نباشد اینگونه بازی کردن برای ان خطر ساز می‌شود. محسن کریمی در تمرین یک برخورد کوچک داشت و به همین علت مصدوم شد. داریوش شجاعیان در جریان بازی مصدوم شد. علی کریمی تنها بازیکنی است که مصدومیت عضلانی داشت و در مورد پژمان هم شاید او مچ پایش را سفت نکرده بود که این اتفاق افتاد.

در ادامه درباره دلیل این مصدومیت‌ها سوال شد که شفر گفت: این مصدومیت عضلانی با آنهایی که به دلیبل برخورد ها ایجاد می‌شود فرق دارد. مانند تصادف شما با ماشین به یک ماشین دیگر با زمانی که پیاده هستید و تصادف می‌کنید. برخی از مصدومیت‌ها از روی بدشانسی است که در تمرینات دچار چنین مشکلاتی می‌شوند.

سرمربی آبی پوشان درباره اینکه الحاجی گروه نمایش چندان جالبی نداشته است، گفت: بله این درست است. راجع به تیام دیگر نمی‌آید و نباید درباره آن صحبت کنیم. در رابطه با گرو او از بازی های گذشته بهتر بود و شاید بازی به بازی بهتر شود. شاید فصل گذشته اینجا بود 10 گل می‌زد اما تیم ما بازیکنان جدیدی داد که هماهنگی بین آنها آسان نیست. قدم به قدم بهتر می‌شویم. گلزنی تنها وظیفه مهاجمان نیست و از هافبک‌ها هم گلزنی می‌خواهم الهیار صیادمنش طی چند سال آینده شاید بهترین مهاجم آسیا شود اما من هر بازی نمی‌توانم به او بگویم که او چه کاری انجام بدهد. همینطور مهدی قائدی که قدم به قدم خیلی خوب پیش می‌رود. باید به بازیکنان جوان فرصت بدهیم تا پیشرفت کنند.

سرمربی استقلال درخصوص نیمکت نشینی رضا آذری اظهار داشت: شفر در  نمی‌توانم بگویم عالی بود اما خوب بازی کرد. باید بیشتر یاد بگیرد. شاید در بازی بعدی حضور داشته باشد، باید ببینیم که چه می‌شود.

کد N1994094

وبگردی