آفتاب

نفس تشکیل جلسه با رئیس‌جمهور بسیار نویدبخش است

نفس تشکیل جلسه با رئیس‌جمهور بسیار نویدبخش است

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تریبت مدرس تاکید کرد:‌ در تاریخ جمهوری اسلامی و حتی قبل از آن نیز، آشکارا ارتباط مستقیم و تخصصی بین بالاترین مقام رسمی اجرایی کشور یعنی رئیس‌جمهور و اصحاب علوم اجتماعی و جامعه‌‌شناسان برقرار نشده بود.

به گزارش ایلنا، علی محمد حاضری درباره نشست امروز رئیس‌‌جمهور با اساتید حوزه علوم اجتماعی گفت: برگزاری این جلسه یک اتفاق بزرگ و مبارک در جمهوری اسلامی ایران است. در تاریخ جمهوری اسلامی و حتی قبل از آن نیز، آشکارا ارتباط مستقیم و تخصصی بین بالاترین مقام رسمی اجرایی کشور یعنی رئیس‌جمهور و اصحاب علوم اجتماعی و جامعه‌‌شناسان برقرار نشده بود.

وی با بیان اینکه نفس تشکیل این جلسه بسیار نویدبخش است و فارغ از نتایج آن، تشکیل چنین جلسه‌ای بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: فضای بسیاری خوبی بر جلسه حاکم بود صاحب‌نظران نقطه نظرات و انتقادات خود را شفاف و صریح مطرح کردند. پاسخ‌هایی که داده‌های علوم اجتماعی به مسائل روز دارد نیز در این جلسه طرح شد. روحانی با گشاده‌رویی از نظرات مطرح‌شده استقبال کردند و سؤال‌های تکمیلی را مطرح کردند که درباره آن‌ها هم بحث شد.

دبیرکل اسبق انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ادامه داد: رئیس‌جمهور به وزارتخانه‌ها و نهادهای دولت توصیه کردند که نشست با نخبگان تسری یابد. من فکر می‌کنم این جلسه نقطه شروع بسیار خوب و مناسبی بود برای اینکه ارتباط دولت و دستگاه‌های اجرایی با صاحب‌نظران و متخصصان در هر رشته با قوت بیشتری برقرار، پیگیری و برگزار شود، همین‌طور دانشگاهیان و اصحاب علوم اجتماعی احساس مسئولیت بیشتری برای انعکاس داده‌ها، یافته‌‌‌‌‌ها و پژوهش‌های خودشان به دستگاه‌های اجرایی کرد‌ند.

کد N1992067

وبگردی