آفتاب

رئیس‌جمهور از رویکرد ادامه جلسات استقبال کردند

رئیس‌جمهور از رویکرد ادامه جلسات استقبال کردند

یک استاد ارتباطات تاکید کرد: رئیس‌‌‌جمهور از رویکرد ادامه جلسات استقبال کردند و بر نیاز دولت به گفت‌‌‌‌وگو با دستگاه‌‌‌های فکری و کانون‌‌های اندیشه‌‌ای تاکید کردند و توصیه ایشان هم در این جلسه که سه نفر از وزرای علوم، ارشاد اسلامی و وزارت کشور هم در آن حضور داشتند این بود که در سطوح اجرایی‌‌‌تری مشکلات توصیف و تبیین شده و در گام بعدی به فکر یافتن راهکارها باشیم.

به گزارش ایلنا، هادی خانیکی درباره نشست امروز رئیس‌‌‌‌جمهور با اساتید حوزه علوم اجتماعی گفت: جلسه با جامعه‌‌شناسان، سومین نشست رئیس‌‌جمهور در چارچوب دور جدید گفت‌‌وگو بین گروه‌‌های مرجع و نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی بعد از نشست با فعالان سیاسی اصلاح‌‌‌طلب و اقتصاددانان بود.

وی ادامه داد: حاضران در این نشست جمعی متشکل از روسای برخی انجمن‌‌های علمی، روسای دانشکده‌‌‌‌های علوم اجتماعی و برخی مسئولان پروژه‌‌‌های ملی و استادان و محققان شناخته شده این حوزه بودند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه این گفت‌‌وگوها به دلیل تاخیری که در برگزاری آن صورت گرفته است، صورتی کلی داشت، اظهار داشت: البته در فرصت‌‌های بعدی باید به گفت‌‌وگوهای موضوعی‌‌تر، نهادمندتر و مشخص‌‌تر تبدیل شود و به این سمت برود که یک تعریف و فهم مشترک از مسایل به وجود بیاید که براساس آن طرفین متفاوت این گفت‌‌وگو یعنی جامعه‌‌شناسان و دولت به یکدیگر کمک کنند. 

خانیکی با تاکید بر اینکه ما باید با همکاری یکدیگر مسئله ریشه‌‌‌‌ای را پیدا کنیم که به نظر من آن مسئله «همبستگی اجتماعی» است، تصریح کرد: اگر به آن توجه نشود، ما با مخاطراتی از جمله کاهش انسجام اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی روبه‌رو خواهیم شد، ما باید به گفت‌‌وگوهای اجتماعی تن بدهیم تا در یک طرف دستگاه اجرایی و در طرف دیگر دستگاه فکری حتی با دیدگاه انتقادی با هم گفت‌‌وگو کنند.

وی افزود: رئیس‌‌‌جمهور از رویکرد ادامه جلسات استقبال کردند و بر نیاز دولت به گفت‌‌‌‌وگو با دستگاه‌‌‌های فکری و کانون‌‌های اندیشه‌‌ای تاکید کردند و توصیه ایشان هم در این جلسه که سه نفر از وزرای علوم، ارشاد اسلامی و وزارت کشور هم در آن حضور داشتند این بود که در سطوح اجرایی‌‌‌تری مشکلات توصیف و تبیین شده و در گام بعدی به فکر یافتن راهکارها باشیم.

کد N1992051

وبگردی