آفتاب

تردد بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای سه‌گانه

تردد بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای سه‌گانه

فرمانده مرزبانی ناجا گفت : تاکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر از مرزهای سه‌گانه به سمت عتبات تردد کردند.

به گزارش ایلنا، سردار  قاسم رضایی پس از پایش هوایی از مرزهای سه گانه( مهران، شلمچه و چذابه) در جمع خبرنگاران گفت: امروز ایران اسلامی میزبان زائران اباعبدالله الحسین(ع) از کشورهای پاکستان، افغانستان، ازبکستان، آذربایجان و ... است و زائران که طی طریق می‌کنند و وارد خاک مقدس کشورمان می شوند مورد استقبال  و میزبانی ایرانیان هستند.

وی با اشاره به دیدار دیپلماتیک با همتای عراقی خود در روز گذشته تصریح کرد: دیروز نشست های مختلفی در نقطه صفر مرزی در شهر مهران با همتای عراقی خود داشتیم که این نشان از یک عملیات مشترک بین کشور ایران و عراق برای خدمات دهی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است و الحمدلله وضعیت بسیار مطلوبی در مرزها داریم و تا کنون هیچ گونه نا امنی  گزارش نشده است.

فرمانده مرزبانی ناجا  ادامه داد: امروز همه بسترها برای تردد قدوم پاک زائران حسینی مهیا است و ما مرزبانان افتخار داریم در مرزهای سه‌گانه در خدمت زائران عزیز  باشیم.

 این مقام ارشد انتظامی  با اشاره به همکاری ارگان ها و سازمان های امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر، نیروهای مسلح و ... در خدمات دهی به زوار بیان کرد:  تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مرزهای سه گانه به سمت عتبات تردد کرده اند.

وی افزود: خوشبختانه شاهدیم زوار با مدارک قانونی از مرزها خارج می شوند و با همکاری خوب مرزبانان عراقی، زائران گرامی به صورت منظم از راه های مواصلاتی به سوی عتبات در حرکت هستند

کد N1991500

وبگردی