آفتاب

طرح اشتغال روستایی موفق نبود/ درگیری تامین اجتماعی با فعالان اقتصادی منطقی نیست

طرح اشتغال روستایی موفق نبود/ درگیری تامین اجتماعی با فعالان اقتصادی منطقی نیست

رییس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از نحوه توزیع منابع اشتغال روستایی گفت: با این روش توزیع منابع، الان وضعیت به گونه‌ای شده که روستایی پول را می‌گیرد، وانتی می‌خرد و به حاشیه یک شهر کوچ می‌کند در نتیجه روستا خالی می‌شود یا نمونه داشتیم که به حاشیه شهر رفته و دکانی زده و روستا را ترک کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامحسین شافعی در جلسه اتاق بازرگانی ایران با شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی  گفت: دو مساله‌ای که در این جلسه می‌خواهم به آن‌ها اشاره کنم مباحث تامین اجتماعی و اشتغال است.

وی با انتقاد از روابط کارفرماها و تامین اجتماعی افزود: درگیری تامین اجتماعی با فعالان اقتصادی منطقی نیست.

شافعی ادامه داد: بودجه قابل توجهی(١.٥میلیارد دلار) از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت اما نحوه توزیع آن نتیجه مثبتی ندارد.

وی ادامه داد: با این روش توزیع منابع، الان وضعیت به گونه‌ای شده که روستایی پول را می‌گیرد، وانتی می‌خرد و به حاشیه یک شهر کوچ می‌کند در نتیجه روستا خالی می‌شود یا نمونه داشتیم که به حاشیه شهر رفته و دکانی زده و روستا را ترک کرده است.

شافعی تاکید کرد: بنابراین باید هدف مورد توجه باشد و نحوه تخصیص منابع به روستائیان به شیوه‌ای انجام شود که هدف مشخص کرده است.

کد N1991473

وبگردی