آفتاب
مدیربهزیستی استان تهران:

هزینه معاینه چشم کودکان نیازمند رایگان است

هزینه معاینه چشم کودکان نیازمند رایگان است

مدیر کل بهزستی استان تهران گفت: هزینه معاینه طرح تنبلی چشم برای خانواده های نیازمند رایگان خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات‌نژاد در آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی با اشاره به اینکه طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم ۲۲ سال است که اجرایی می شود، گفت:  این طرح اثرات مثبتی را برای پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودکان داشته است.

وی با تاکید براینکه با اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم از بروز معلولیت‌ها در بخش‌های مختلف جلوگیری کنیم افزود: در واقع اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بیماری از این دست برنامه‌ها است.

 مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هزینه‌های بسیار کم انجام می‌شود گفت: سازمان بهزیستی از خانواده‌های بی‌بضاعت نیز هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: براساس آمارهای بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کشور از کم‌بینایی و نابینایی رنج می‌برند و انجام چنین طرح‌هایی در کشور می‌تواند از معلولیت‌های نابینایی و کم بینایی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از معلولان شناسایی شده در بهزیستی استان تهران افراد کم‌بینا و نابینا هستند گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی به این افراد اختصاص پیدا می‌کند و  می توانیم با اطلاع‌رسانی وآگاهی‌بخشی به موقع به خانواده‌ها از بروز معلولیت‌های نابینایی و کم‌بینایی و همچنین تنبلی چشم کودکان جلوگیری کنیم.

بیات نژاد با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه در پایگاه‌های دائم و سیار بهزیستی استان تهران آغاز می شود گفت: اجرای آن تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

 وی گفت: در طرح برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی همکاری خوبی بین دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج، مساجد، فرهنگسراهای شهرداری و مهدهای قرآنی برقرار است و امیدواریم ما امسال بتوانیم پوشش صددرصدی را در طرح اشاره شده داشته باشیم.

بیات‌نژاد افزود:خانواده‌ها می‌توانندبا برقراری تماس با شماره ۷۸۲۴۵۶۲۰ اطلاعات لازم را از پایگاه‌های اجرای طرح داشته باشند ضمن اینکه سامانه پیامک (۲۰۰۰۱۴۸) پیش‌بینی شده که اطلاعات لازم را در این بخش به خانواده‌ها ارائه می‌کند.

کد N1991412

وبگردی