آفتاب

درخواست رهبر حزب کارگر انگلیس برای توقف فروش سلاح به عربستان

درخواست رهبر حزب کارگر انگلیس برای توقف فروش سلاح به عربستان

رهبر حزب کارگر انگلیس از نخست وزیر این کشور خواست تا بصورت عملی به ماجرای قتل خاشقجی پاسخ دهد و در این راستا فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه که در جلسه پارلمان این کشور حضور یافته بود، ضمن محکومیت قتل «جمال خاشقجی» در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، از دیگر نمایندگان پارلمان نیز خواست که این اقدام را محکوم کنند.

در این جلسه همچنین «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر ضمن استقبال از محکومیت قتل خاشقجی توسط نخست وزیر، اضافه کرد که آیا فقط محکومیت شفاهی این مسئله کفایت می‌کند؟

کوربین در ادامه از نخست وزیر انگلیس خواست تا بصورت عملی به ماجرای قتل خاشقجی پاسخ دهد و در این راستا فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کند.

پیش از این نیز «یان بلکفورد»، نماینده پارلمان و رهبر حزب ملی اسکاتلند از ترزا می خواسته بود تا فروش اسلحه به عربستان را در واکنش به قتل خاشقجی متوقف کند.

ماجرای قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه با واکنش‌های منفی جهانی روبرو شده و بسیاری از رهبران و چهره‌های سیاسی خواستار تحقیقات گسترده و روشن شدن ابعاد قتل نویسنده منتقد سعودی شده‌اند.

کد N1991033

وبگردی