آفتاب

مدیر سیا برای بررسی مرگ خاشقجی راهی ترکیه می شود

مدیر سیا برای بررسی مرگ خاشقجی راهی ترکیه می شود

مدیر «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا (سیا) روز دوشنبه برای انجام بررسیهای بیشتر در مورد مرگ «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول، راهی ترکیه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «جینا هاسپل» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) روز دوشنبه برای انجام بررسیهای بیشتر در مورد پرونده مرگ «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی در محل کنسولگری عربستان در استانبول، به ترکیه سفر می کند.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا اوایل روز دوشنبه بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که «در ترکیه دارای نیروهای اطلاعاتی است».

گفتنی است که جمال خاشقجی روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. مقامات ریاض به رغم چندین هفته اظهار بی اطلاعی از سرنوشت خاشقجی، روز شنبه ادعا کردند که این روزنامه نگار سعودی در یک درگیری در داخل کنسولگری جان خود را از دست داده است.

ادعای مرگ تصادفی خاشقجی در یک درگیری از سوی پادشاهی عربستان با اعتراض و انتقادهای بین المللی روبرو شد و به این گمان قوت بخشید که تمام این ادعاها برای سرپوش گذاردن بر مسئولیت مستقیم ولیعهد عربستان در این ماجرا مطرح شده اند.

کد N1990991

وبگردی