آفتاب
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تاکید کرد :

استفاده از تجربیات هنرمندان برای توسعه اخلاق گرایی و نشاط در شهر

استفاده از تجربیات هنرمندان برای توسعه اخلاق گرایی و نشاط در شهر

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران بر استفاده از تجربیات هنرمندانی مانند غلامحسین امیرخانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد حق شناس در مراسم نکوداشت استاد غلامحسین امیرخانی که در موزه خوشنویسی ایران برگزار شد، گفت:خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. پیوند این دو عبارت موضوع سخن این نشست ارزشمند و والاست. امروز مردم شهر تهران و جامعه هنری و خوشنویسان کشور دور هم جمع شده اند تا با  نام و یاد  و بزرگواریهای این استاد فرزانه به گفتگو بپردازند. فرصتی فراهم شده است تا فکر و تلاش این هنرمند بزرگ را قدران باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه هنر خوشنویسی در کشور ما سابقه ای دیر پا دارد افزود:بعد از ورود اسلام به ایران برخی از هنرهایی که در این سرزمین سرآمد بود متاسفانه بدلیل خوانش نادرست گرفتار مصیبت های بزرگ شد.

حق شناس خاطرنشان کرد:زمانی که در عرصه موسیقی نکیسا و باربد قد علم کرده بودند. در عرصه هنرهای تجسمی و مجسمه سازی و تندیس سازی بی گمان آثاری که امروز در پرسپولیس، نقش رستم و تخت جمشید شکل گرفته بعد از ۲۵۰۰سال که هنرمندان بزرگ به آن نگاه می کنند باید ساعتها محو تماشای آن آثار باشند. بر سنگ نقشی آفریده اند که بعد از قرنها باد و آب و آتش، حمله اسکندر و مغول و تیمور و اعراب بر این سرزمین بزرگ همچنان سرافراز و سرافراشته خودنمایی می کنند.

وی ادامه داد:حوزه نقاشی و خوشنویسی تا مدتها  مورد جفا واقع شد. اما بمرور هنر خوشنویسی وارد میدان شد. اینجاست که نی و دوات سیاه بازیگر میدانی میشود که بتواند به تنهایی از پس این همه ظلم و ستم و بی مهری قد علم کندو این گونه شد که ایران عزیز مهدخوشنویسی میشود و می تواند به تنهایی تمام بی مهری ها را پاسخ گویدو در عین حال آنقدر قدرتمند در عرصه های گوناگون  ظاهر شود و ابداعات و خلاقیت ها را به نمایش بگذارد. گوشه های این قلم و دوات بر روی کاغذ انواع خطها را بوجود آورد و ایران به مهد خوشنویسی جهان تبدیل شود.

حق شناس گفت:انصافا در این ۴ دهه اخیر غلامحسین امیرخانی پیشتاز حرکتی بود که توانست صدها چهره بزرگ و ارزشمند این عرصه را با خود همراه کند. انسانی که فقط یک هنرمند نیست بلکه ایران را دوست داشته و برای انسانیت و هویت ایرانی حاضر به معامله با هیچ کس و هیچ چیز نشده است. برای سرافرازی ایران از داشته هایش دریغ نکرد.

حق شناس یادآوری  کرد:امیرخانی به شخصی فراتر از سطوح کاغذ و قلم، بلکه در عرصه هنر به شخصیتی ممتاز و انسانی بزرگ که دلداده مردم و میهنش است  تبدیل شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در خاتمه بیان داشت:من خوشحالم که این فرصت برای شهرمان تهران فراهم شده است که با حضور این شخصیت عزیز حال مردم شهر خوب شودو فضایی فراهم شود  تا با استفاده از لحظات، تجربیات و دانایی های ایشان انسجام، نشاط و اخلاق گرایی را برای مردم شهرمان به ارمغان آورد.

کد N1990879

وبگردی