آفتاب

توضیحات درباره ابهام توقف خودروهای با بیش از یک میلیون بدهی عوارض

توضیحات درباره ابهام توقف خودروهای با بیش از یک میلیون بدهی عوارض

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: خودروهایی که زمینه‌ساز ترافیک و آلودگی هوا شوند و غیرقانونی تردد کنند و عوارض را که حق همه شهروندان است پرداخت نکنند، قطعا مستحق توقیف هستند.

علی پیرحسین‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تردیدهای مطرح‌شده در خصوص توقیف خودروهایی که بدهی عوارض آنها به یک میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: کسانی که بدون شارژ حساب شهروندی و اخذ مجوز روزانه در محدوده طرح ترافیک تردد داشته‌اند، به معنای این است که ورود آنها خلاف بوده و طبق قانون به ازای هر ساعت تردد در طرح باید 20 هزار تومان جریمه شوند.

وی افزود: بدهی عوارض بالای یک میلیون تومان هم نشان می‌دهد این افراد به‌طور متوسط بیش از ۵۰ روز تردد غیرمجاز داشته‌اند و طبعا مشمول یک میلیون تومان جریمه نیز هستند که بر این مبنا طبق قانون، پلیس راهور باید نسبت به اعمال قانون و توقیف آنها اقدام کند. ضمن آنکه خودروهای دارای تخلفات مکرر که با ایجاد ترافیک و آلودگی هوا موجب ضرر و زیان به سایر شهروندان می‌شوند نیز می‌توانند توسط پلیس توقیف شوند. البته ما امیدواریم که شهروندان در فرصت داده شده با قانونمداری و پرداخت بدهی خود مانع ارسال لیست خودروهای بدهکار به پلیس شوند ولی در هر صورت ما از حقوق عامه مردم نمی‌توانیم گذشت کنیم و مطمئنا با معدود خودروهایی که حاضر به اجرای قانون نباشند برخورد خواهیم کرد.

پیرحسین‌لو تاکید کرد: شهرداری هم از ابتدای اجرای طرح ترافیک جدید به دنبال این بوده که عموم شهروندان را به رفتار قانونی تشویق کند. آموزه‌های قرآنی به ما می‌گویند باید بین خوب و بد و درست و غلط فرق گذاشت. نمی‌توان انتظار داشت کسانی حق دیگران را تضییع کنند و بر ترافیک و آلودگی هوای شهر بیافزایند و رنجی را بر دیگران تحمیل کنند بدون اینکه تاوان آن را بدهند.

مشاور معاون شهردار تهران در پایان گفت: اگر واقعا بنا باشد ترافیک و آلودگی هوای تهران مهار شود و شهر از این مشکلات روزافزون خلاصی یابد، باید قانون برای همه یکسان باشد و در اجرای آن هم جدیت داشته باشیم. ما این جدیت را در اجرای طرح ترافیک جدید و پیگیری اجرای طرح کاهش آلودگی هوا کاملا نشان دادیم و مطمئنیم که نهادهای مختلف از جمله دولت و پلیس هم در این زمینه حامی و همراه شورا و شهرداری تهران خواهند بود.
انتهای پیام

کد N1990770

وبگردی