آفتاب

ترامپ: به ارتش و پلیس مرزی اعلام آماده‌باش کرده‌ام

ترامپ: به ارتش و پلیس مرزی اعلام آماده‌باش کرده‌ام

رئیس‌جمهوری آمریکا ارتش و پلیس مرزی این کشور را به حالت آماده‌باش درآورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز -دوشنبه- گفت که در رابطه با کاروان پناهجویانی که از آمریکای مرکزی به سمت این کشور رهسپار هستند، ارتش و گشت مرزی را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

وی همچنین گفت که شماری از این پناهجویان از خاورمیانه آمده‌اند. 

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «متاسفانه، چنین به‌نظر می‌رسد که پلیس و ارتش مکزیک قادر به توقف کاروان پناهجویانی نیستند که به سمت مرزهای جنوبی ما در حرکت‌ هستند. این کاروان ملغمه‌ای است از جنایتکاران و اهالی خاورمیانه. این قضیه یک وضعیت اضطراری در سطح ملی است و در این راستا به ارتش و پلیس مرزی اعلام آماده‌باش کرده‌ام. باید قوانین را تغییر داد!»

وی همچنین افزود: «هربار که کاروانی از پناهجویان به سمت این کشور حرکت می‌کنند و می‌کوشند از مرزهای ما رد شوند، دموکرات‌ها را مقصر بدانید، چراکه برای تغییر قوانین حقیرانه مهاجرتی‌مان با ما همکاری نکردند. این قضیه بی‌انصافی در حق کسانی است که به‌طور قانونی وارد این کشور می‌شوند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام توئیتری مجزایی نوشت: «گواتمالا، ‌هندوراس و السالوادور نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند و مانع شهروندان خود که به‌طور غیرقانونی به آمریکا می‌آیند، شوند. اکنون کمک‌های بی‌شماری را که به این کشورها می‌کردیم قطع خواهیم کرد یا به‌شکلی اساسی کاهش خواهیم داد.»

 

کد N1990750

وبگردی