آفتاب
سرپرست دانشگاه تاکید کرد:

واحدهای دانشگاه آزاد هیچ سهامی در شرکت های دانش بنیان ندارند

واحدهای دانشگاه آزاد هیچ سهامی در شرکت های دانش بنیان ندارند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای این دانشگاه هیچ سهامی در شرکت ­های دانش ­بنیان ندارند و اصل کار بر اقتصاد دانش­ بنیان و فروش پتنت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی در جلسه ویدئو کنفرانس با دبیران هیات امنای استانی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه مبنی بر اشتغال دانش­ بنیان، هیچ مرکز رشدی نباید تعطیل شود، بلکه باید تقویت، حمایت و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه برنامه­ های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان­ ها بزودی رونمایی می­ شود، افزود: براساس مزیت­ های منطقه­ ای، ماموریت و برنامه­ هایی را برای استان­ های دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کردیم، به عنوان مثال برای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ماموریت امنیت غذایی، برای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد منسوجات و پوشاک و برای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی چرم و پوشاک را تعیین کردیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف این دانشگاه از توسعه مراکز رشد، پارک­ های علم و فناوری و شرکت­ های دانش ­بنیان، حل مسائل کشور و درآمدزایی است، گفت: روسای استانی دانشگاه به دنبال توسعه مراکز تحقیقاتی خویش نباشند، بلکه با تدوین برنامه­ های درآمدزایی و ارائه طرح های دانش ­بنیان علاوه بر حل مسائل و معضلات کشور در زمینه ­های گوناگون، منابع درآمدی جدیدی نیز ایجاد کنند.

طهرانچی تاکید کرد: ۵۰ درصد درآمدهای غیرشهریه ­ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید از اقتصاد دانش ­بنیان حاصل شود که این امر نیازمند برنامه ­ریزی براساس مزیت­ های منطقه­ ای است و روسای واحدهای دانشگاهی باید به جد تحقق آن را دنبال کنند.

وی خطاب به روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: باید تا پایان امسال ۴۰ دبیرخانه برنامه ­های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ­های مختلف کشور راه ­اندازی شود که تمامی مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت­ های دانش ­بنیان را در بر­گیرد که تلاش همه این ها معطوف به سرمایه ­گذاری و بهره وری شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تغییر فرهنگ سازمانی در دانشگاه گفت: اعضای هیات علمی مستعد و توانمند را شناسایی کنید و از پتانسیل و توان علمی آنان در پروژه ­های تحقیقاتی مختلف بهره ببرید.

طهرانچی ادامه داد: در طرح­ های پژوهشی صرفا به دنبال کسب درآمد و ایجاد منابع مالی جدید برای دانشگاه نباشید، بلکه منافع ملی و مصالح جامعه را نیز در نظر داشته باشید.

وی افزود: واحدهای دانشگاهی هیچ سهامی در شرکت ­های دانش ­بنیان ندارند و اصل کار بر اقتصاد دانش­ بنیان و فروش پتنت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: واحدهای استانی باید نمایشگاه دائمی از محصولات و دستاوردهای پژوهشی خود داشته باشند.

کد N1990701

وبگردی